در کدام شهرهای بوشهر ساخت مسکن در حال اجراست؟
در کدام شهرهای بوشهر ساخت مسکن در حال اجراست؟
ندای استان:معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از اجرای ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۹ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش ندای استان،سید اصغر صالحی با اشاره به این‌که در استان بوشهر ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در ۹ شهرستان با ۴۰ عنوان طرح بنیاد مسکن در حال اجراست، افزود: این طرح‌ها از شمالی‌ترین نقطه استان در شهرستان دیلم با ۴۱۴ واحد و در ۵ مرحله با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۹۰ درصد و در شهر گناوه ۹۵ واحد بنیاد ساخت با پیشرفت ۲۵ تا ۸۰ درصد در حال اجراست.
وی اضافه کرد: در شهرستان دشتستان طرح‌های بنیاد ساخت در شهر بوشکان ۲۰ واحد و در شهر سعدآباد ۱۶ واحد و در شهر برازجان ۵۶ واحد (شهر برازجان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که اداره کل راه و شهرسازی در قالب طرح بنیاد ساخت برعهده بنیاد مسکن گذاشته است) در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی طرح‌ها ۴۳ تا ۸۰ درصد است.
معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: مساحت واحد‌ها در شهر‌های مختلف یکسان است، اما در برخی از طرح‌ها با توجه به توان متقاضیان، برخی واحد‌ها تک خواب به مساحت ۷۵ متر و برخی ۲ خواب تا ۹۰ متر مساحت دارند، اما در طرح‌هایی که مشاعات و پیلوت دارند تا ۱۴۰ متر هم می‌رسد.
وی بیان داشت: در شهرستان بوشهر ۶۶۵ واحد در حال اجرا داریم که ۵۲۵ واحد در شهر عالیشهر و ۱۴۰ واحد در شهر چغادک است که پیشرفت ۱۰ تا ۸۰ درصد دارند.
صالحی گفت: در شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان ۹۰ واحد درحال ساخت داریم که ۷۰ واحد ویلایی است که ۶۰ واحد آن به پایان رسیده و ۲۰ واحد هم به صورت آپارتمانی در حال ساخت است که امیدواریم تا شهریور آماده و به بهره برداری برسد.
وی افزود: در شهرستان دشتی هم ۳۱۲ واحد داریم که ۱۴۴ واحد آن تکمیل شده و تحویل متقاضیانی که کارت‌های قسط خود را دریافت و تسویه حساب کرده‌اند می‌شود و بقیه هم پیشرفت ۸۰ درصدی دارند که شماری از آن‌ها در شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در شهرستان دیر ۲ طرح بنیاد ساخت داریم که یک طرح آن ۶۴ واحدی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد است که شهریور سال‌جاری این واحد‌ها به متقاضیانی که کارت قسط خود را دریافت و تسویه حسات کرده‌اند، می‌شود و یک طرح ۴۰ واحدی هم در حال اجرای اسکلت و سفت‌کاری است.
وی اظهار داشت: در شهرستان کنگان ۴۴۱ واحد در حال اجرا داریم که پیشرفت فیزیکی آن در شهر کنگان ۲۵ تا ۵۰ درصد است و در شهر بنک یک طرح ۸۰ واحدی داریم که در مراحل پایانی کار قرار دارد.
صالحی با بیان این‌که در شهرستان عسلویه واحدی وجود ندارد و همه در شهرکی جدید جمع شده است، گفت: در شهرستان جم ۱۸۴ واحد در دست ساخت داریم که ۸۰ واحد آن پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۶۰ درصدی دارند که با توجه به آورده متقاضیان شماری از آن‌ها شهریور تحویل داده می‌شود.
وی گفت: تسهیلاتی که هم اکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مصوب شده حداکثر ۵۵۰ میلیون تومان است که با توجه به آورده متقاضیان و مساحد واحد‌ها و این‌که دارای پیلوت و آسانسور است یا نه، ارقام متفاوت است.
معاون امور مسکن شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بیان کرد: در حوزه ساخت، دولت زمین را از طریق راه و شهرسازی تامین و واگذار می‌کنند که در زمان حاضر ۱۸۰۰ قطعه زمین به ۱۸۰۰ متقاضی در شهر‌های مختلف واگذار شده و متقاضیان می‌توانند از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن و در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد باعنوان بهسازی ویژه استفاده کنند.
صالحی تاکید کرد: برای واگذاری به‌موقع واحد‌ها و اتمام آن‌ها مشارکت مردم و پرداخت به موقع آورده آن‌ها بسیار موثر است.

Visited 3 times, 3 visit(s) today
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما