انتخابات ریاست‌جمهوری؛ پزشکیان و جلیلی به مرحله دوم راه پیدا کردند
انتخابات ریاست‌جمهوری؛ پزشکیان و جلیلی به مرحله دوم راه پیدا کردند
ندای استان:با پایان یافتن شمارش آرای مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پزشکیان و جلیلی به دور دوم راه یافته و به این ترتیب یکی از این دو نفر رئیس جمهور دولت چهاردهم ایران خواهد شد.

به گزارش ندای استان،فرآیند اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیرماه در بیش از ۵۸ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور آغاز شد.

رأی‌گیری در شعب اخذ رأی با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها انجام گرفت. همچنین رأی‌گیری در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت کاغذی انجام شد.

بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط در داخل و خارج از کشور می‌توانستند در رأی‌گیری شرکت کنند.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نهمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نهمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

اسلامی گفت: آرای ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه یعنی معادل کل شعب تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان بوده است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله شمارش شده در مجموع ۲۴ میلیون ۵۳۵ هزار و ۱۵۵ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از:

مسعود پزشکیان با ۱۰۴۱۵۹۹۱ رأی

سعید جلیلی با ۹۴۷۳۲۹۸ رأی

محمدباقر قالیباف با ۳۳۸۳۳۴۰ رأی

مصطفی پور محمدی با ۲۰۶۳۹۷ رأی

 

به این ترتیب میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ۴۰ درصد است و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صورت دو مرحله ای برگزار خواهد  شد.

مرحله دوم، روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

Visited 3 times, 3 visit(s) today