۷هزار میلیارد تومان کالای متروکه در بوشهر به فروش رفت
۷هزار میلیارد تومان کالای متروکه در بوشهر به فروش رفت
ندای استان:معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه در انبارهای گمرکات و بنادر استان یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به بوشهر بود که با پیگیری دستگاه قضایی تاکنون ۷۰ هزار میلیارد ریال آن تعیین تکلیف و به حساب خزانه واریز شده است.

به گزارش ندای استان،” حجت‌الاسلام حسن  اردکانی ” روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: با تحقق مطالبات ۲۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر، بزودی ۲۰ هزار میلیارد ریال آن به خزانه برای پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.‌

وی افزود: ۱۹۰ هزار میلیارد ریال دیگر آن تا سه ماه آینده به حساب خزانه واریز می‌شود که لازم است شهرداران و دهیاران از راه صحیح قانونی آن را هزینه کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: این اعتبارات ۱۰ برابر اعتبارات عمرانی استان بوشهر در سال گذشته است .

اردکانی بیان کرد: تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی تحول مهم و شگرف در حوزه‌های عمران شهری و روستایی استان بوشهر ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: شرکت گاز استان بوشهر، ۹۱ همت از شرکت‌های پتروشیمی بابت گاز مصرفی طلبکار بود که در راستای حقوق عامه دستگاه قضایی استان بوشهر ورود و تاکنون ۴۰ همت( هزار میلیارد تومان) آن به خزانه واریز و مابقی بر اساس برنامه زمانبندی واریز می‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: حل مشکل ته لنجی و کالای همراه ملوان یکی از مطالبات مهم مردم این استان است که دستگاه قضایی استان برای تحقق این مطالبه مردمی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه معیشت بیشتر مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از طریق دریا و دریانوردی محقق می‌شود چالش رفع مشکلات ته لنجی در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفته است.

اردکانی بیان کرد: با اقدامات مهم انجام شده و پیگیری های فراوان دستگاه قضایی استان، موضوع سفر لنح‌های تجاری از طریق بنادر مختلف استان و ترخیص کالای ته لنجی انجام شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا احیای حقوق عامه و حقوق شهروندی است که تاکنون مجموعه دستگاه قضا اقدامات مهمی در تحقق مطالبات مردم انجام داده است.

Visited 2 times, 1 visit(s) today