رکوردشکنی مصرف برق در استان بوشهر
رکوردشکنی مصرف برق در استان بوشهر
ندای استان:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: مصرف برق در این استان، در هفته اخیر با افزایش ۱۰۰ مگاوات به مرز ۲ هزار مگاوات نزدیک شده است و پیش‌بینی می‌شود با گرم‌تر شدن هوا، در هفته پیش رو به ۲۲۰۰ مگاوات برسد.

به گزارش ندای استان، ” غلامرضا حشمتی ” روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۸۰ درصد برق مصرفی استان مربوط به مشترکین خانگی است که با گرم شدن هوا استفاده از وسایل سرمایشی مصرف برق را افزایش می دهد.

وی افزود: با توجه به افزایش دمای هوا در استان مصرف برق رو به افزایش است که نیاز به همکاری مشترکین در صرفه‌جویی برق برای کمک به تامین برق پایدار هم استانی‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: وزارت نیرو با راه‌اندازی پویشی با نام “با انرژی” با هدف مشارکت مشترکین بخش خانگی و تجاری علاوه بر پاداش‌های سال گذشته که در قبوض آنان اعمال می‌شود، جوایز ویژه‌ای از جمله خودرو، لوازم برقی کم مصرف، اینترنت رایگان و میلیون‌ها جوایز دیگر تعیین کرده و به کسانیکه که در این پویش شرکت کنند تعلق می‌گیرد.

حشمتی یادآور شد: کشاورزان استان بوشهر در برابر پنج ساعت مدیریت مصرف در ساعات اوج بار از ساعت ۱۱ تا ۱۶ به میزان ۱۹ ساعت دیگر شبانه‌روز از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی صرفه‌جویی در ساعات اوج مصرف برق با اقداماتی مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، و موکول کردن استفاده از لباسشویی، اتو به ساعات دیگر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: مشترکان خانگی با کاهش مصرف برق نسبت به سال‌های گذشته می‌توانند از پاداش و جوایز بهره‌مند شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر زمان پیک مصرف برق در استان را از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ شب دانست و گفت: نیاز است مشترکان برق در زمان پیک مصرف برق، نسبت به خاموش کردن وسایل برقی پرمصرف و غیر ضروری خود اقدام کنند.

حشمتی ادامه داد: امسال سه هزار و ۵۰۰ دستگاه نیروگاه برق خورشیدی هر کدام به ظرفیت پنج کیلو وات در روستاهای استان راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: با احداث این نیروگاه‌ها علاوه بر کمک به افزایش ظرفیت تولید برق پاک در استان، خانوارهای روستایی از درآمد پایدار ماهیانه آن به مدت ۲۰ سال بهره‌مند می‌شوند .

Visited 2 times, 1 visit(s) today