گلایه شهروندان از جولان سگ‌های بلاصاحب
گلایه شهروندان از جولان سگ‌های بلاصاحب
ندای استان:رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در راستای امنیت و سلامت شهروندان استان باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد.

به گزارش ندای استان،عبدالخالق برزگرزاده در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: روند رو به رشد جمعیت سگ‌های بلاصاحب و پرسه آن‌ها در شهرها به یک معضل جدی تبدیل شده و در موارد متعددی آسیب‌هایی برای شهروندان هم استانی را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: همواره یکی از مشکلات بهداشتی در شهرها وجود سگهای بلاصاحب است که سلامت و امنیت شهروندان به خطر انداخته است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: برخی از بیماری‌ها بین انسان و حیوانات مشترک است و سگ‌های بلاصاحب به دلیل نبود هیچ گونه سپهر سلامتی و بهداشتی از جمله موارد ناقل این نوع بیماری‌ها به شمار می روند.

برزگرزاده ادامه داد: براساس دستور العمل وزارت کشور در جهت ساماندهی این سگها کارگروهی وجود دارد که در فرمانداری های استان تشکیل و با محوریت شهرداری این ساماندهی باید محقق شود.

وی عنوان کرد: به لحاظ یک زنجیره کامل از ایجاد محل های نگهداری سگ‌های بلاصاحب تا عقیم سازی، نیاز است شهرداری های با همکاری دامپزشکی، محیط زیست و سایر دستگاه‌های متولی نسبت به آن اقدام کنند.

برزگرزاده از شوراها و شهرداری‌های شهرهای استان خواست در زمینه جمع آوری سگهای بلاصاحب اهتمام جدی داشته و این مورد را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

Visited 3 times, 1 visit(s) today