افتتاح خانه فناور محیط زیست استان بوشهر + عکس
افتتاح خانه فناور محیط زیست استان بوشهر + عکس

ندای استان:خانه فناور محیط زیست استان بوشهر با هدف توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، حمایت از ایده‌های نخبگان و رفع مشکلات زیست محیطی و ارائه طرح‌های پژوهشی در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش ندای استان،خانه فناور محیط زیست در مراسمی ظهر امروز با حضور رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس، مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در بوشهر افتتاح شد.

عبدالرحمن مرادزاده در این آیین با اشاره به توسعه طرح‌های صنعتی به ویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا چالش‌های زیست محیطی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان شکل گرفته که با طرح‌های تدوین شده در حال برطرف شدن است.

وی یکی از برنامه‌های گام دوم انقلاب را توجه به طرح‌های دانش‌بنیان و توسعه آنها دانست و گفت: شکل‌گیری خانه‌های فناور محیط زیست در راستای توسعه فناوری و دانش محور امور زیست محیطی است.

فعالیت ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه محیط زیست را از دیگر اهداف خانه‌های فناور این عرصه دانست و بیان کرد: حمایت از پایان‌نامه دانشجویان برای رفع مشکلات زیست محیطی از دیگر اهداف مهم افتتاح خانه فناور در عرصه محیط زیست است.

رحمن دشتی نیز از فعالیت ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۵۷ شرکت دانش‌بنیان و ۲۲ شرکت آن در حوزه محیط زیست است. در این شرکت‌ها افزون بر یک‌هزار محصول تولید می‌شود، در شرکت‌های دانش‌بنیان استان بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است.

وی فعالیت این شرکت‌ها را بیشتر در حوزه اقتصاد دریا از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی،کشاورزی، زیست فناوری، فناوری‌های نوین، سلامت دانست.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گردش مالی این شرکت‌ها را ۲ هزار میلیارد تومان و ارزآوری در صادرات محصولات را بیش از یک میلیون یورو اعلام کرد.

راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست در همه استان‌ها

الناز کیوانی هم با اشاره به فعال شدن خانه فناور در همه استان‌ها تصریح کرد: خانه‌های فناور محیط‌زیست، با هدف استفاده از ایده‌های نخبگان و هم‌افزایی میان اندیشمندان، کارآفرینان و تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان در همه استان‌ها راه‌اندازی می‌شود. بحران محیط‌ زیست یکی از مسائل اصلی عصر حاضر است. در پی پیشرفت صنعت و تکنولوژی و استفاده بیش از حد از منابع محیط‌زیست به عنوان مواد اولیه تولید، مواجهه با پدیده‌های تخریب محیط‌زیست، افزایش آلودگی و آلایندگی هستیم.

وی اهمیت ایجاد خانه‌های فناور محیط‌زیست را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: توجه به پژوهش‌های محیط‌ زیستی کاربردی و مسئله محور و حمایت از طرح های پژوهشی، طرح‌های پسادکتری، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در اولویت برنامه خانه‌های فناور محیط زیست قرار دارد.

مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست، دستیابی به اطلس ملی محیط زیست را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تأسیس خانه‌های فناور محیط زیست فرصت مهمی برای ارتقاء و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فردی، سازمانی و مدیریتی اعضای هیئت علمی، دانشجویان، نخبگان و صاحبان ایده، شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان صنعت است.

Visited 2 times, 1 visit(s) today
  • منبع خبر : تسنیم