رونمایی از زمین های جدید شهر بوشهر برای واگذاری به واجدان شرایط
رونمایی از زمین های جدید شهر بوشهر برای واگذاری به واجدان شرایط

ندای استان: از زمین های الحاقی به شهر بوشهر جهت واگذاری به جوانان واجد شرایط و افراد فاقد مسکن رونمایی شد.

در این مراسم که عصر یکشنبه (۱۳ خرداد) نزدیکی جاده نیروگاه به عالیشهر برگزار شد، از ۱۰۷ هکتار زمین الحاقی به شهر بوشهر که در محدده تنگک تا دانشکده فنی بوشهر (ابتدای بزرگراه بوشهر- برازجان می باشد) جهت واگذاری به افراد واجد شرایط رونمایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: این میزان اراضی ظرفیت احداث ۳ هزار و ۳۳۲ واحد مسکونی را دارد و مشکلی برای تامین زمین در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر بوشهر وجود ندارد.

محمود دستغیبی می گوید: این زمین ها در دو قالب جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن واگذار می شود.

دستغیبی درخصوص مشمولان قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال در صورت واجد شرایط بودن (۵ سال سکونت در بوشهر)، قطعه ۲۰۰ متری زمین تعلق می‌گیرد. البته هزینه آماده سازی این اراضی شامل تسطیح زمین، اجرای معابر و… باید توسط متقاضی پرداخت شود.

وی درباره اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در این اراضی بیان کرد: همچنین افرادی که خود یا همسرشان فاقد زمین یا مسکن هستند، در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۰ متر زمین برای دو نفر (ساخت در دو طبقه) اختصاص می یابد. این افراد نیز باید ۵ سال سابقه سکونت در بوشهر داشته باشند و هزینه آماده سازی زمین را پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی امیدوار است: با الحاق اراضی جدید به شهر بوشهر و صفر شدن هزینه اولیه زمین برای افراد فاقد مسکن، شاهد تحرک در این بخش باشیم.

گفتنی است علاوه بر معاون عمرانی استاندار و فرماندار بوشهر، شماری از شهروندان نیز در این مراسم حضور داشتند.

Visited 20 times, 1 visit(s) today