تعمیرات اساسی دکل حفاری دریایی در بوشهر
تعمیرات اساسی دکل حفاری دریایی در بوشهر

ندای استان:مهندسان و متخصصان شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) وابسته قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء توانستند تعمیرات اساسی دکل حفاری دریایی سینا ۱ را در بوشهر انجام دهند.

به گزارش ندای استان،فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در سفر به بوشهر و در بازدید از گام پایانی تعمیرات اساسی دکل حفاری دریایی سینا ۱ در پهلوگاه شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در میان خبرنگاران گفت: مهندسان و متخصصان ما با توکل به خداوند و با اراده‌ای جدی توانستند تعمیرات اساسی این دکل حفاری را در داخل کشور انجام دهند و آن را برای انجام طرح پیش رو آماده کنند.

سردار عبدالرضا عابد با بیان این‌که تا پیش از این غیر از یکی‌دو مورد، این سکو برای تعمیرات به دیگر کشور‌ها مانند امارات فرستاده می‌شد، گفت: آن کار هزینه سنگینی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کرد که با برنامه‌ریزی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای کار در جبهه اقتصادی، تعمیرات اساسی دکل حفاری دریایی سینا ۱ در کشور و با دستان توانمند جوانان ایرانی انجام و از خروج ۸ میلیون یورو از کشور پیشگیری شد.

او بیان کرد: قرارگاه سازندگی در انجام طرح‌های پارس جنوبی از برترین پیمانکاران در بخش‌های ساخت، تعمیرات و نگهداری از تجهیزات است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به این‌که این قرارگاه با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تولید بنزین، نزدیک به ۵۰ درصد نیاز کشور را پاسخ داد، گفت: در کنار آن یک پالایشگاه دیگر برای تولید بنزین در کشور در دست ساخت است که پیشرفت بالایی دارد و به‌زودی فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد تا نگرانی کشور از واردات بنزین را برطرف کند.

سردار عابد ادامه بیان کرد: امروز بهترین و بیشترین داشته ما، سرمایه و نیروی انسانی است؛ جوانان ما اگر پیشتیبانی شوند در تمام دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
او همچنین به دیگر طرح‌های در دست انجام قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و گفت: طرح‌های مهمی در بخش‌های انرژی، میدان‌های نفتی و میدان‌های مشترک گاز در پارس جنوبی مانند فشارافزایی در میادین خواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: در بخش راه و شهرسازی نیز طرح‌های بزرگی در دست انجام داریم، مانند راه‌آهن چابهار زاهدان که بیش از ۷۰۰ کیلومتر است و پس از بهره‌برداری می‌تواند حدود ۸.۵ میلیون تن کالا را از بندر شهید بهشتی چابهار به شمال کشور یا به دیگر کشور‌ها منتقل کند. همچنین توان جابه‌جایی ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را دارد.

سردار عبدالرضا عابد اضافه کرد: قرارگاه در ساخت مترو در ۹ کلان‌شهر فعالیت دارد که از این تعداد بخش زیادی به بهره‌برداری رسیده و معضل جابه‌جایی جمعیت در این شهر‌ها را حل کرده است.

او بیان کرد: در مهار آب نیز ۶۲ سد با حجم ۲۷ میلیارد مترمکعب ساخته‌ایم که آب‌گیری شده‌اند و با توجه به بارش‌های خوبی که شده نقش مهمی در تأمین آب دارند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء همچنین با بیان این‌که در بخش صنعت و معدن نیز سرمایه‌هایی داریم که دست‌نخورده هستند و کمتر به آنان توجه شده، گفت: با همکاری قرارگاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسایی و جایابی شده که به مرحله اجرا درخواهد آمد تا از منابع و منافع کشور بهره‌برداری شود.

Visited 1 times, 1 visit(s) today