امام جمعه دیلم:نیروهای بومی را بیرون و غیر بومی جذب کردند
امام جمعه دیلم:نیروهای بومی را بیرون و غیر بومی جذب کردند

ندای استان:امام جمعه دیلم گفت: شرکت‌های منطقه مادامی که نیروی مورد نیازشان در بین همین مردم هست حق ندارند نیروی غیر بومی جذب کنند.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام محمود اسدی امام جمعه دیلم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به روند بکارگیری نیروهای غیربومی در ایستگاه تلمبه‌خانه شماره یک انتقال نفت گوره به جاسک واکنش نشان داد و اظهار داشت: شرکت نیروگستر در محدوده دیلم که وظیفه ساخت ایستگاه تلمبه‌خانه گوره در خط انتقال نفت گوره به جاسک را بر عهده داشت، بسیاری از نیروهای مورد نیاز خود را از غیر بومی‌ها جذب کرده بود.
وی افزود: چندین بار با مسوولین کشوری صحبت کردیم و از تریبون نمازجمعه تذکر دادیم، کارهایی هم شد ولی آنچه در این حوزه مطلوب این مردم نجیب بود اتفاق نیافتد.
امام جمعه دیلم ادامه داد: توقع مردم ما این است که در کنار مجموعه‌های برخوردار نفتی فرزندانشان مشغول به کار شوند و این توقع به جایی‌ است. در کنار این شرکت در روستای بوالفتح خانواده‌ای برای کار به من مراجعه کرد، می‌گفتند ما التماس کردیم برای کار اما فایده‌ای نداشت، شرکت در روستای ما در زمین‌های ما کار می‌کند اما هیچ حقی برای ما قائل نیست؛ صحبت کردیم در آنجا مشغول شد اما بعد از مدتی نیروهای بومی را تعدیل و اخراج کردند، نیروهای یک روستا چسبیده به آن شرکت را تعدیل کردند و غیر بومی‌ها را تعدیل نکردند.
اسدی افزود: همان زمان گفتیم اگر می‌خواهید تعدیل کنید غیر بومی‌ها را تعدیل کنید، نه بومی ها را، این موجب ناراحتی و نارضایتی مردم بومی منطقه و فشار بر مسوولین شهرستان می‌شود، آن‌ها نیز مجبورند واکنش نشان بدهند اما متاسفانه نشد و قول مداوم دادند که کار شرکت تمام است، شرکت بهره‌بردار زمانی که وارد شود، همه‌ نیروها را بومی استفاده می‌کند.
وی گفت: اکنون شرکت آیکو بعنوان بهره‌بردار آمده است، از همین تریبون از زبان مردم تذکر می‌دهیم، آمده‌اید در این منطقه کار کنید باید نیروهای مورد نیازتان را بومی و از همین مردم جوانان بیکار همین شهرستان استفاده کنید اگر نیرویی بود که در این منطقه پیدا نشد آن وقت از جای دیگر بیاورید اما مادامی که نیروی مورد نیازتان در بین همین مردم هست حق ندارید نیروی غیر بومی جذب کنید.
امام جمعه دیلم بیان داشت: شما نیروهای حراست، آشپزخانه، خدماتی را هم دارید از شهرهای دیگر می‌آورید. این خبرها می‌رسد، این مردم ناراحتند، به شما تذکر می‌دهیم و به مسوولین شهرستان هم عرض می‌کنم فرماندار و معاونین‌شان، اداره‌ کار، ریاست دادگستری و دادستان نگذاریم این اتفاق افتد.
وی یادآور شد: باید از جوانان این شهرستان استفاده شود و به مسوولین استانی هم گفتیم شما هم وظیفه دارید، پشتیبانی کنید، حمایت کنید، جوانان این شهرستان بیکارند مستمرا مراجعه می‌کنند باید به فکر این‌ها باشید، حق مردم را این ‌بار محترمانه مطالبه می‌کنیم اما در آینده با شدت و محکم‌تر این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
  • منبع خبر : فارس