ایجاد ۵پایگاه امداد دریایی در شهرهای ساحلی بوشهر
ایجاد ۵پایگاه امداد دریایی در شهرهای ساحلی بوشهر

ندای استان: استاندار بوشهر گفت:باتوجه به وجود۶۷۵ کیلومتر نوار ساحلی و گردشگر پذیر بودن این استان برای ایجاد پنج پایگاه امداد دریایی هلال احمر در پنج شهر ساحلی موافقت می‌شود.

به گزارش ندای استان،” احمد محمدی‌زاده” پنجشنبه شب در نشست با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار کرد: سواحل زیبای خلیج‌فارس یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان است که ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف به‌ویژه امدادی یک ضرورت است.

وی با گرامیداشت هفته جمعیت هلال احمر افزود: برای ساخت و سرت بخشی در راه‌اندازی این پایگاه‌های امدادی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: ساخت پایگاه‌های امداد یاد شده اجرایی و در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا در نوروز آینده مورد استفاده شود.

محمدی زاده ادامه داد: باتوجه به صدور مجوز راه‌اندازی داروخانه هلال احمر استان برای دسترسی همه بیماران در شهرها و روستاهای این استان به داروی مورد نیاز، بسترهای لازم از جمله پیک دارویی برای توزیع داروهای خاص در مناطق مختلف راه‌اندازی شود.

وی یادآور شد: بدلیل شکل گیری گروه های تخصصی در رشته های مختلف در جمعیت هلال احمر خدمات آنان حائز اهمیت است.

محمدی زاده ظرفیت جمعیت هلال احمر را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: هلال احمر که نقش مهمی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی دارد به‌عنوان لایه دوم بسیج کشور محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تقویت پیوند و همبستگی هلال احمر با مجموعه بسیج افزود: همانگونه که بسیج به عنوان گروه بزرگ مردمی نقش اثرگذاری در بخش‌های مختلف اجتماع دارد با تقویت پیوند این ۲ گروه مردمی یعنی بسیج و هلال احمر خدمات به جامعه هدف افزایش قابل توجهی می‌یابد.

محمدی‌زاده نوآوری، آینده‌نگری و اجرایی شدن طرح‌های خلاقانه را از ویژگی‌های مدیر موفق دانست و اظهار داشت: مدیران باید در کنار فعالیت‌های روزانه اجرای طرح‌های ماندگار را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: وجود هشت شهرستان ساحلی، لزوم توجه ویژه به ساخت پنج پایگاه امدادی را متمایز و مهم کرده است.

” احسان ایزدپناه ” اظهار کرد: شهرستان های گناوه، بوشهر، تنگستان، دیر و کنگان به دلیل داشتن سواحلی بکر و مورد توجه گردشگران، فاقد امکانات زیرساختی برای ایجاد پایگاه امداد دریایی است.

وی افزود: این در حالی است که مشکلی برای تامین تجهیزات و نیروهای انسانی متخصص آموزش دیده نداریم و به محض تخصیص بودجه و زمین از طرف فرمانداری های استان، می توان احداث سازه و ساختمان مورد نیاز را آغاز کرد.

  • منبع خبر : ایرنا