راه اندازی دانشکده انرژی هسته‌ای در بوشهر
راه اندازی دانشکده انرژی هسته‌ای در بوشهر

ندای استان: استاندار بوشهر گفت: با موافقت معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی دانشکده انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ندای استان،” احمد محمدی‌زاده ” روز دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر اظهار کرد: در راستای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار نیروگاه اتمی با مشارکت سازمان انرژی اتمی ۲ هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر ایجاد می‌شود.

وی افزود: هم اینک یک هنرستان هسته ای در حال اجرا است و طراحی واحد آموزشی دیگر نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

استاندار بوشهر با قدردانی از همراهی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در تامین نیازمندی‌های استان بوشهر تصریح کرد: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تاکید مهندس اسلامی اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن سرعت گرفته است.

وی با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن یادشده ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب توسعه داد یادآور شد: علاوه بر این، ساخت ۲ نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت یک‌هزار و ۷۵ مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

محمدی زاده گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: هوش مصنوعی مبتنی بر علوم داده ها است.

دبیر نخستین همایش ۲ سالانه بین المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس گفت: ۱۸۰ مقاله در حوزه های علوم انسانی و علوم پایه به دبیرخانه این همایش ارسال شد ۳۵ درصد مقالات برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است.

” احمد کشاورز ” افزود: کاربردهای هوش مصنوعی و علوم داده در حوزه های مختلف و در نظر گرفتن اهمیت هوش مصنوعی در صنایع نفت و گاز استان بوشهر باعث شده این همایش برنامه ریزی و اجرا شود.

وی یادآور شد: این همایش فرصتی است برای اینکه متخصصان داخلی و خارجی دورهم جمع شوند و به بحث و تبادل بپردازند.