دیدار سفیر تاجیکستان با استاندار بوشهر
دیدار سفیر تاجیکستان با استاندار بوشهر

ندای استان:سفیر تاجیکستان در ایران گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان سال قبل به ۲۷۰ میلیون دلار رسید و امسال برای افزایش تا ۷۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ندای استان،نظام‌الدین زاهدی روز پنجشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار کرد: تاجیکستان محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی دارد که بخشی از آن برای تأمین نیاز داخلی و بخشی دیگر نیز صادر می‌شود.

وی بیان کرد: محصولات پتروشیمی، پلاستیکی فرش ماشینی و خرما از جمله محصولاتی است که تاجیکستان از ایران وارد می‌کند.

سفیر تاجیکستان در ایران تصریح کرد: در چند سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در دولت سیزدهم افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

زاهدی یادآور شد: ارزش مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان از ۵۷ میلیون دلار در پنج سال قبل به ۲۷۰ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

وی ادامه داد: ارتباط ایران و تاجیکستان توسعه یافته و با اجرایی شدن اسناد دوجانبه این روابط افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

زاهدی افزود: ثابت بودن نرخ ارز در تاجیکستان یک ظرفیت مهم برای توسعه مبادلات تجاری با کشور ایران محسوب می‌شود.

راه‌اندازی کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز گفت: با تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فنی و صنعتی ایران و تاجیکستان فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و تبادل تجارب با کشور تاجیکستان فراهم شده است.

علی باستین افزود: ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان بوشهر بویژه در بخش توسعه صنایع پتروشیمی بخوبی فراهم است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر مواد مورد نیاز صنایع این کشور در عرصه پتروشیمی فراهم است.

وی قطب تولید محصولات پتروشیمی ایران را منطقه پارس جنوبی در عسلویه و کنگان دانست.

باستین اظهار کرد: مناطق ویژه اقتصادی در استان آمادگی همکاری برای سرمایه‌گذاری در عرصه ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی است.

  • منبع خبر : ایرنا