اشتغال ۲۴۰۰ نفر نیروی بومی در پارس جنوبی+سهم شهرستانها
اشتغال ۲۴۰۰ نفر نیروی بومی در پارس جنوبی+سهم شهرستانها

ندای استان:مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس از به‌کارگیری و اشتغال ۲ هزار و ۴۰۲ نفر از جوانان استان بوشهر در صنایع و شرکت‌های مختلف منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش ندای استان،سید محمدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه، با اشاره به تأکید مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس برای به‌کارگیری نیروهای بومی جویای کار و تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان، اظهار داشت: اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در تخصص‌ها و رشته‌های مختلف در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۲ نفر از متقاضیان اشتغال در رشته‌های مختلف به‌کارگیری شد گفت: از این تعداد، ۲۶۴ نفر مربوط به شهرستان عسلویه، ۴۹۳ نفر شهرستان کنگان، ۳۱۵ نفر شهرستان دیر و ۲۹۵ نفر نیز از شهرستان جم بودند.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس با بیان این که تعداد ۳۸۶ نفر از نیروهای جویای کار شهرستان‌های دشتی و تنگستان نیز در سال گذشته در شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس مشغول به کار شدند، خاطرنشان کرد: تعداد ۴۸۶ نفر از نیروی کار شهرستان دشتستان و ۱۹۹ نفر از شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم نیز در سال گذشته در منطقه ویژه پارس اشتغال‌زایی شدند.

موسوی درمورد وضعیت کمپ‌های کارگری، آشپزخانه‌های صنعتی، سرویس‌های حمل و نقل و سایت‌های کارگاهی در سال قبل نیز گفت: در این سال از ۲۶۰ شرکت مستقر در منطقه پارس جنوبی بازرسی و برای ۱۹۵ مورد اخطاریه برای رفع نواقص صادر شد.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس همچنین از تعطیلی ۵ کمپ کارگری و معرفی ۱۵ شرکت به مراجع قضایی در سال گذشته خبر داد.

موسوی درمورد پرداخت مطالبات کارگری به ۶۱۵ مورد بازرسی از شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: برای شرکت‌هایی که دارای تأخیر در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران بوده‌اند تعداد ۱۹۷ اخطاریه صادر و ارسال شده که در نهایت ۳۴ شرکت متخلف به دستگاه قضایی معرفی شدند.