سه راهی چغادک تعیین تکلیف شد/ بسته شدن پرونده راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار
سه راهی چغادک تعیین تکلیف شد/ بسته شدن پرونده راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار

ندای استان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از تعیین تکلیف سه راهی چغادک به عنوان نقطه حادثه خیز در بزرگراه خلیج فارس (محور بوشهر- برازجان) خبر داد.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم اخترشناس در نشست خبری سه شنبه های پاسخگویی به میزبانی استانداری افزود: طرح احداث تقاطح همسطح چغادک در دست مناقصه است و اعتبار این پروژه برآورده شده که امیدواریم تا نیمه اول خرداد سال جاری عملیات اجرایی اش آغاز شود.

اخترشناس بسته شدن پرونده راه دسترسی آسفالته روستاهای ۵۰ خانوار به بالای استان بوشهر را یکی از اقدامات این اداره کل عنوان کرد و افزود: اولویت فعلی تکمیل آسفالت راه دسترسی روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار است که اکنون ۷ روستا معادل ۷۵۴ کیلومتر می باشد که در دستور کار یا تامین اعتبار است.

وی مهمترین اقدامات این اداره کل را چنین برشمرد: تکمیل راه آسفالت محور ریز به سرچشمه با طول ۱۱ کیلومتر، محورباغان به سرچشمه با طول ۱۴ کیلومتر، آغاز احداث پل بزرگ گشویی گناوه با اعتبار اولیه ۳۲۰ میلیارد تومان، آغاز پل جدید روستای درودگاه، احداث پل سید رضا که تلاش داریم تا هفته دولت به بهره برداری برسد، آغازایمن سازی پیچ های جاشک، گردنه حادثه خیزعامری دیلم، پیچ های برق در محور دالکی – کنارتخته و تعریض محور نظر آقا به وحدتیه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان بوشهر از روکش آسفالت و لکه گیری ۵۴۷ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان در سال گذشته با افزایش ۲۱ درصدی خبر داد و بیان داشت: این مهم در راستای ارتقای کیفیت راه های استان، ایمنی کاربران جاده ای و کاهش استهلاک خودروها صورت گرفته است.

اخترشناس به حذف ۱۰ نقطه پر حادثه در محورهای استان اشاره کرد و تصریح کرد: از این تعداد ۷ نقطه رفع شده و ۳ نقطه دیگر در دست اجرا است. همچنین ۱۶ نقطه پر حادثه در مصوبه استانی شناسایی شده که همه آنها برطرف شده است.

این مقام مسئول نصب ۱۸ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) با هدف کاهش تصادفات رخ به رخ خودروها در محورهای پرتردد بوشهر- چغادک، محور میوه و تره بار برازجان به شهرک صنعتی، اجرای ۱۵ کیلومتر روشنایی طولی در جاده های استان، خط کشی ۵ هزار کیلومتر، نصب ۲۰ هزار علائم جاده ای را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد.

وی قدیمی بودن ابنیه راههای روستایی در استان، عدم تامین مالی و تردد ناایمن در سطح محور “بوشهر- دیر” و “شیف- گناوه” را از معضلات این اداره کل برشمرد.

اخترشناس از کاهش ۶درصدی تلفات موتورسواری در سال گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه به ازای هر ۳ نفر کشته تصادفات برون شهری ۱ نفر موتورسواری می باشد که این مورد نیازمند اقدامات گسترده تر آموزشی و فرهنگی و توجه خانواده ها است.