تامین ۳۰ هزار میلیارد برای ساخت مدرسه در استان
تامین ۳۰ هزار میلیارد برای ساخت مدرسه در استان

ندای استان: مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت:تفاهم نامه ۳۰ هزار میلیارد ریالی برای ساخت مدرسه در این استان مبادله شد که از این رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و مابقی ملی تامین خواهد شد.

به گزارش ندای استان،” ابراهیم احمدی ” شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان تنگستان اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه مبلغ یادشده به مدت ۲ سال اختصاص خواهد یافت که تحقق این مهم سرانه فضای آموزشی استان بوشهر را بطور چشمگیری ارتقا خواهد داد.

وی افزود: در دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای به توسعه فضاهای آموزشی استان بوشهر شده طوریکه در مدت ۲ سال اخیر ۱۰۳ مدرسه در این استان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

احمدی تصریح کرد: سند چشم انداز توسعه ای و نیازمندی های فضای آموزشی استان بوشهر براساس شاخص های جمعیتی تنظیم شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر افزود: در سند چشم انداز براساس داده های آماری ثبت احوال شمار متولدین ۱۴۰۱ دریافت و براساس آن تعداد و مکان یابی کلاس های درس مورد نیاز تا سال ۱۴۰۶ بطور دقیق مشخص شده است.

وی یادآور شد: بر اساس آمار ضریب جمعیتی و مهاجرت تا سال ۱۴۰۶ شمسی تعداد یکهزار و ۸۰۴ کلاس درس باید در استان بوشهر ساخته شود.

احمدی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در یکی از مناطق آموزشی در استان تا سال ۱۴۰۶ نیاز نیست حتی یک کلاس درس هم ساخته شود.

وی یادآور شد: این درحالی است که بوشهر، تنگستان و دشتستان بعنوان شهرستان های بحرانی از لحاظ نیازمندی به ساخت کلاس درس در این سند مشخص شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اضافه کرد: برای ساخت ، تکمیل و بهره برداری ۲۵ مدرسه در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر پارسال یکهزارو ۹۵۰ میلیارد ریال از وزات نفت اعتبار دریافت شد.

وی افزود: در شهر بوشهر هشت مدرسه در حال ساخت است که بهره برداری از آنها وضعیت کمبود کلاس درس را بهبود خواهد داد.

احمدی اظهار داشت: پارسال برای ساخت مدرسه از محل اعتبارات تملک دارایی در تنگستان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

  • منبع خبر : ایرنا