آغاز طرح عفاف و حجاب «نور» در استان بوشهر
آغاز طرح عفاف و حجاب «نور» در استان بوشهر

ندای استان:فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: طرح «نور» برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و کشف حجاب از امروز ۲۵ فروردین در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش ندای استان، فرمانده انتظامی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: با هدف اجرای قانون عفاف و حجاب، نیروی انتظامی طرح «نور» را برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه کشف حجاب از امروز ۲۵ فروردین هم‌زمان با سراسر کشور اجرا می‌کند.

سردار حیدر سوسنی افزود: در اجرای طرح نور پلیس وظیفه دارد با رفتار شایسته به کسانی که کشف حجاب کرده‌اند تذکر دهد.

او با بیان این‌که بیشتر مردم به‌ویژه بانوان متدین هستند و حجاب را رعایت می‌کنند، اضافه کرد: امیدواریم کسانی که به آنان برای حجابشان تذکر داده می‌شود، تمکین و رعایت کنند.

فرماذنده انتظامی استان بیان کرد: اگر شخصی که حجاب را به‌درستی رعایت نکرده به تذکر پلیس اهمیت ندهد، دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اجرای قانون تحویل مقام قضایی می‌شود.

سردار سوسنی گفت: تمامی لحظات عملیات تذکر رعایت حجاب از آغاز تا پایان با دوربین‌های روی لباس پلیس ثبت و ضبط می‌شود و فرآیند طرح قابل استناد است.

او تأکید کرد که بانوان پلیس این تذکر را می‌دهند که همگی آموزش دیده‌اند و تأکید ما بر بیان نرم و برخورد شایسته و مهربانانه با متخلفان است.