کمک ۴ میلیارد تومانی بوشهری‌ها برای آزادی زندانیان
کمک ۴ میلیارد تومانی بوشهری‌ها برای آزادی زندانیان

ندای استان:مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به نقش مردم خیر و نیکوکار استان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: در آیین جشن گل‌ریزان ضمن آزادی ۴۶ زندانی با همکاری خیرین، ۴ میلیارد تومان از سوی مردم نیکوکار بوشهری پرداخت شد.

به گزارش ندای استان،سید محتشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تبریک عید سعید فطر به برگزاری جشن گل‌ریزان در بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در آخرین روز ماه مبارک رمضان با مشارکت خیرین ۴۶ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.

وی کل بدهی این زندانیان را ۸۶٫۴ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: در این راستا ضمن گذشت ۴۳ میلیارد تومانی شاکیان از طلبی خود، ۶٫۴  میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۴٫۸ میلیارد تومان وام به این ۴۶ زندانی پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر ادامه داد: در این راستا ۳۰ میلیارد تومان هم با توجه به شرایط و توانایی مالی آنان اقساط اعسار و ۲٫۲ میلیارد تومان نیز آورده زندانیان بود.

حسینی با بیان اینکه از این ۴۶ زندانی جرایم غیرعمد ۲ نفر آنان زن بودند اضافه کرد: از این تعداد ۳۳ نفر محکومین مالی، ۱۲ نفر محکومین مهریه و یک نفر هم محکوم به پرداخت دیه بود که حکم آزادی آنان صادر شد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه هم اینک ۱۶۱ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند گفت: بدهی این زندانیان افزون بر ۳۵۰ میلیارد تومان است که اگر بخشی از این بدهی تأمین شود و بخشی هم پرداخت وام و گذشت شاکیان باشد زمینه آزادی آنان فراهم می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اضافه کرد: در آیین جشن گل‌ریزان مردم نیکوکار و خیر استان بوشهر ۴ میلیارد تومان پرداخت و کمک کردند و بر اساس برنامه‌ریزی هر ماه زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زندانیان در استان بوشهر فراهم می‌شود.