۱۳ خوراک‌فروشی بوشهر پلمپ شد
۱۳ خوراک‌فروشی بوشهر پلمپ شد

ندای استان: دکتر قاسم برجویی‌فرد گفت: در بازرسی‌های بهداشتی نوروزی و رمضانی، ۱۳ رستوران، بیرون‌بر و خوراک‌فروشی به‌دلیل رعایت نکردن بهداشت و تهدید سلامت مردم، بسته و مهروموم شدند.

به گزارش ندای استان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در بازرسی یکی از مراکز بهداشتی شهر بوشهر به خبرنگار صداوسیما گفت: کار بهداشت و درمان تعطیلی‌ناپذیر است و در روز‌های نوروز برخی مراکز جامع سلامت شبانه‌روزی و برخی مراکزِ روزانه نیز به‌صورت شیفتی در خدمت مردم بودند.

دکتر قاسم برجویی‌فرد افزود: این مراکز اقدامات مراقبتی مانند خدمات به مادران باردار، واکسیناسیون نوزدان و کودکان و غربالگری نوزادان را انجام می‌دهندکه معاونت بهداشتی نیز این مراکز را پایش می‌کرد و برای سرکشی و عرض خداقوت به همکاران، بازدید به مراکز می‌رویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: هر سال در دو مناسبت نوروز و ماه رمضان بازدید و بازرسی اماکن پخت و توزیع غذا افزایش می‌یابد که امسال به‌دلیل هم‌زمانی این دو مناسبت، این بازرسی‌ها از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۲۵ فروردین با همکاری دیگر نهاد‌ها مانند دام‌پزشکی و تعزیرات ادامه دارد.

دکتر برجویی‌فرد با بیان این‌که این طرح «بسیج سلامت نوروزی» نام دارد، بیان کرد: تا کنون از ۸ هزار و ۵۰۰ مرکز توزیع غذا، رستوران و بیرون بر در سرتاسر استان بازدید شده است.

او ادامه داد: در این بازرسی‌ها نزدیک به هزار و ۴۰۰ مورد تذکر داده شده و ۲۵۱ مورد نیز اخطار و معرفی به تعزیرات داشتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۱۳ واحد رستوران، بیرون‌بر و خوراک‌فروشی نیز پس از بی‌توجهی به تذکر‌های پی‌درپی و رعایت نکردن بهداشت و به‌دلیل تهدید سلامت مردم، پلمپ و مهروموم شدند.

دکتر برجویی‌فرد افزود: در این مدت از ۹۲ اردوگاه گردشگری، مسافرخانه، هتل و مهمان‌پذیر بازدید کردیم و سلامت آنها و سلامت آب این مکان‌ها را بررسی کردیم که ۸۰۰ نمونه آب از این مکان‌ها گرفته و برای آزمایش فرستاده شد.

او تأکید کرد که تلاش داریم در این بازرسی‌ها سلامت گردشگران، مسافران و مردم استان را تضمین کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما