افتتاح مجتمع گردشگری بوشهر+عکس
افتتاح مجتمع گردشگری بوشهر+عکس

ندای استان:در آستانه سال جدید و آغاز سفر گردشگران نوروزی یک مجتمع گردشکری در مرکز استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش ندای استان،علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح یک مجتمع گردشگری در مرکز استان، با بیان اینکه بوشهر از ظرفیت‌های مهم گردشگری بالایی برخوردار است اظهار داشت: بوشهر از نقاط مهم مقاصد گردشگری به ویژه در ایام نوروز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر به ظرفیت‌های گردشگری این استان پرداخت و تصریح کرد: بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم گردشگری طبیعی، تاریخی، ساحلی و دریایی است که این ظرفیت‌ها به عنوان مزیت‌های مهم، استان را به قطب گردشگری تبدیل کرده است.

۶۶ درصد به ظرفیت اقامتی استان بوشهر افزوده شد

وی با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی دارد گفت: در ۲ سال گذشته با تلاش مجموعه دست‌اندرکاران ۶۶ درصد به ظرفیت اقامتی استان بوشهر افزوده شده است.

باستین با بیان اینکه در توسعه زیرساخت‌های گردشگری تا رسیدن به وضعیت مطلوب و مورد انتظار فاصله زیادی است اضافه کرد: امسال توجه ویژه‌ای به پرداخت تسهیلات لازم در عرصه گردشگری شد و سال آینده در پرداخت این تسهیلات اولویت به حوزه گردشگری و طرح‌های اقامتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره افتتاح مجتمع گردشگری دریادلان بوشهر گفت: این طرح که با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد تومان بخش خصوصی اجرا است از مکان‌های غیرقابل استفاده پایگاه دریایی بوشهر و ۲۰ سال راکد بود و با همکاری فرمانده پایگاه دریایی بوشهر و مشارکت بخش خصوصی در راستای مولدسازی اموال دولتی به مجتمع گردشگری تبدیل شده است.

افزون شدن ۶۵ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی بوشهر

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر نیز با بیان اینکه مجتمع گردشگری دریادلان بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه پذیرایی و اقامتی برخوردار است گفت: این مجتمع با دارا بودن سالن پذیرایی، رستوران و شرایط اقامتی مناسب، برای بهبود ارائه خدمات به گردشگران، به ظرفیت‌های گردشگری استان اضافه شده است‌.

وحید جمالی ادامه داد: این مجتمع گردشگری با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ساماندهی و تجهیز شده و دارای ۲۵ اتاق، ۶۵ تخت اقامتی و یک سالن پذیرایی در دو طبقه با ظرفیت ۶۰۰ نفر است.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها ارتباط مستقیم با اشتغال دارد که با بهره‌برداری از این پروژه، برای ۲۴ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.