۸۳ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و بهداشت گناوه هزینه شد
۸۳ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و بهداشت گناوه هزینه شد

ندای استان:معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در ۲ سال گذشته تاکنون ۸۳۰ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و تجهیزاتی بهداشت و درمان شهرستان گناوه هزینه شده است.

به گزارش ندای استان،دکتر اکرم فرهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سال جاری ۱۰ پزشک متخصص جدید به حوزه سلامت شهرستان گناوه افزوده شده و هم‌اکنون ۳۴ پزشک متخصص مشغول فعالیت هستند همچنین در ۲ سال اخیر اقدامات تجهیزاتی و عمرانی مهمی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان گناوه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم بهسازی کامل بخش‌های داخلی مردان و جراحی زنان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به انجام رسید و بخش زنان نیز در تیرماه ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بهسازی و به بهره‌برداری رسید، بخش اطفال و اتاق عمل نیز در حال بهسازی بوده که در ابتدای سال جدید به اتمام خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان داشت: پانسیون ۶ واحدی پزشکان در این بیمارستان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال اتمام و بهره‌برداری است.

عملکرد عمرانی حوزه درمان شهرستان گناوه در دو سال گذشته

وی ضمن اشاره به سایر عملکرد عمرانی حوزه درمان در این شهرستان در دو سال اخیر اظهار داشت: طراحی و ساخت سر در ورودی بیمارستان، بازسازی بخش استریلیزاسیون مرکزی، بازسازی و تعمیرات کلی ۱۵ پانسیون مسکونی پزشک و پرستار، تعمیرات کلی فاضلاب و سرویس‌های بهداشتی، بهسازی فضای شهرک مسکونی کارکنان، بهسازی اتاق احیای اورژانس و … که اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

دکتر فرهادی در بیان عملکرد حوزه تجهیزاتی در ۲ سال گذشته تاکنون در حوزه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: ۷ دستگاه دیالیز، ماشین بیهوشی، یخچال بانک خون، تجهیزات بخش جراحی مغز و اعصاب، دستگاه‌های نوار قلب، نوار عصب، ترالی احیا، کوتر، دریل ارتوپدی مدیکال، دستگاه‌های ویژه جراحی چشم‌پزشکی، پمپ انفوزیون سرم، تخت احیا نوزاد، ونتیلاتور نوزادان، دستگاه الایزا آزمایشگاه، RO سنترال دیالیز، دستگاه سونوگرافی، دستگاه رادیولوژی دیجیتال ثابت و آمبولانس در ۲ سال اخیر جهت تجهیز بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی ادامه داد: دستگاه سی‌تی‌اسکن این بیمارستان در طول امسال ۳ بار از کار افتاده است که با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در کمترین زمان ممکن جهت رفع نقص اقدام شده است، ولی به علت فاصله شهرستان تا پایتخت که محل استقرار شرکت پشتیبان بوده هر دفعه حدود یک هفته تا راه‌اندازی دستگاه طول کشیده است.

دکتر فرهادی اظهار داشت: به علت مستهلک بودن دستگاه سی‌تی‌اسکن در حال پیگیری جهت خرید دستگاه جایگزین هستیم که موافقت اصولی آن از وزارت بهداشت گرفته‌شده و اعتبارات ارزی لازم از هیئت‌امنای ارزی اخذ شده است. دستگاه جدید در آینده‌ای نزدیک خرید، نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

موافقت اصولی دستگاه MRI از وزارت بهداشت اخذ شده است

وی در ارتباط با MRI برای شهرستان گناوه گفت: موافقت اصولی دستگاه MRI از وزارت بهداشت اخذ شده، ساختمان آن نیز جانمایی و ثبت سامانه شده است تا پایان سال جاری، تأییدیه‌های لازم از سازمان انرژی اتمی اخذ خواهد شد و اعتبار اولیه جهت ساخت مکان دریافت شده که پس از تأیید نقشه در ابتدای سال جدید، در فضای ۳۰۰  متری ساخت خواهد شد.

دکتر فرهادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدت مذکور در بیمارستان سوانح و سوختگی شهرستان گناوه گفت: خرید دستگاه رادیولوژی پرتابل، ساکشن، مانیتور آمبولانس، میکروسکوپ، ونتیلاتور آمبولانس، مانیتورینگ قلبی، الکتروکاردیوگراف، یخچال دارویی، سیستم احضار پرستار که همگی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در جهت ارتقا کیفیت خدمات در بیمارستان سوانح و سوختگی صورت گرفته است.

اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت شهرستان گناوه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بیان اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت شهرستان گناوه نیز گفت: از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم سه خانه بهداشت در روستاهای پوزه گاه، عباسی و مال محمود با هزینه‌ای بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال، پانسیون پزشک، ماما در روستاهای مال خلیفه، چهار روستایی و بندر ریگ با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال و پایگاه سلامت روستایی سربست -مال خلیفه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و پایگاه بهداشت امام موسی کاظم (ع) شهرستان گناوه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از آزمایشگاه مرکزی شهرستان گناوه با اعتبای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و پایگاه اورژانس جاده‌ای بندر ریگ و اورژانس شهری ۱۱۵ با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت در طول این مدت بوده است.

دکتر فرهادی عنوان داشت: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی محمدی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و پانسیون پزشک، ماما در بندر ریگ با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در دست اقدام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: از ابتدای خدمت دولت سیزدهم در حوزه بهداشت بیش از ۳۴۷ میلیارد ریال و در حوزه درمان بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال عملکرد عمرانی و خرید تجهیزاتی در شهرستان گناوه صورت گرفته است.