ایستگاه تحقیقاتی سلامت در عسلویه در حال احداث است
ایستگاه تحقیقاتی سلامت در عسلویه در حال احداث است

ندای استان:معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توسعه پایدار با برقراری سلامت پایدار در منطقه ممکن است.

به گزارش ندای استان،دکتر اکرم فرهادی در نشست با مدیران شرکت پتروشیمی آریاساسول در عسلویه تصریح کرد: به‌منظور پایش بیولوژیک ساکنان منطقه عسلویه، عملیات اجرایی مرکز پایش سلامت با مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع در شهرستان عسلویه آغاز شده است و پروژه با ۲۵ درصد پیشرفت در حال احداث است.
دکتر فرهادی افزود: پروژه پایش بیولوژثیک زوج‌های بارور و نابارور با زحمات دکتر ارفعی‌نیا از محققین برتر جشنواره رازی  از سال گذشته شروع شده است و از میان هزار زوج بارور و نابارور در حال انجام است.
وی تلاش‌های دو سال اخیر را پیگیری برقراری ارتباط پژوهشی بین صنعت و دانشگاه بیان کرد و اذعان داشت: رویکرد این تحقیقات بررسی تأثیر آلاینده‌های صنعتی نوظهور  صنعت در دنیا بر ساکنین منطقه و کارکنان است و این پروژه مطالعاتی سنگین، هزینه‌بر و نیازمند منابع مالی پایدار و همکاری صنعت در پیشبرد آن هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در حوزه آنالیز داده تجربه موفقی را طی ۱۰ سال اخیر درباره پایش سلامت سالمندان بوشهر را با همکاری پروفسور نبی پور داشته‌ایم که از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از سالمندان ۴۶ مقاله سلامت سالمندان در ISI  چاپ ‌شده است.