حمل بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا از بوشهر به دیگر نقاط
حمل بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا از بوشهر به دیگر نقاط

ندای استان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از افزایش حمل کالاهای اساسی در بوشهر خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی شامل برنج، روغن و گندم از استان بوشهر به سایر نقاط کشور حمل شده است.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم اخترشناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به نقش مهم وسایل نقلیه عمومی بار و مسافر در خدمات‌رسانی به جامعه اظهار داشت: در این استان ۴۱ شرکت حمل و نقل مسافربری و ۶ پایانه مسافربری و یک‌هزار و ۵۸۴ راننده در حال ارائه خدمات به مسافرین هستند.

وی از افزایش حمل کالا از استان بوشهر به دیگر نقاط کشور خبر داد و بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۸٫۲ میلیون تن کالا از شهرستان‌های استان حمل شده که نسبت به بازه زمانی سال قبل ۵ درصد افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه جابجایی این میزان کالا در قالب ۵۲۴ هزار سفر و سرویس انجام شده است ادامه داد: عمده‌ترین کالاهای حمل شده از استان شامل ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی و مواد معدنی و ساختمانی بوده است.

اخترشناس تصریح کرد: شهرستان‌های عسلویه، بوشهر و دشتستان بیشترین جابجایی کالا را به خود اختصاص داده‌اند و عمده مقصد جابجایی کالا از بوشهر به استان‌های تهران، خوزستان و فارس بوده است.

وی از رشد جابجایی کالاهای اساسی در بوشهر طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار و ۷۸۲ تن کالای اساسی شامل برنج، روغن و گندم از استان بوشهر به مقاصد مورد نظر حمل شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: تمام این اقدامات با همکاری و تلاش‌ ۵ هزار و ۱۰۰ راننده در قالب ۱۶۴ شرکت حمل و نقل صورت گرفته است.