ندای استان:بانوان موفق و تأثیرگذار با حضور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور و استاندار، در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش ندای استان،زینب اختری ظهر امروز، چهارشنبه، در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان بوشهر نگاه واقعی به جایگاه زن را از اتفاقات فوق‌العاده در انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: در نظام اسلامی جدا از جنسیت به استعدادهای زن اهمیت داده شد و تکامل بانوان و خانواده و جامعه مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور افزود: در این زمینه بستری ایجاد شد که بانوان در جامعه فعالیت و تدریس کنند و آموزش ببینند و هرآنچه استعداد دارند شکوفا شود و دیده شود.

وی اضافه کرد: وقتی این پرچم را بالا گرفتیم و نگاه درست و عمیق را به بانوان دادیم در مقابل آن جبهه‌ای بود که نگاه جنسیتی به زن داشت که باید با آن مقابله کرد و اینجا محل آن نزاع و دعواست میان دیدگاه اسلام و دیدگاه غرب، که باید در مقابل تبلیغات غربی‌ها بایستیم و در برابر محدودیت‌هایی که به بانوان دادند یک فضای آزادانه اما با عفت و حجاب برای فعالیت آنها را فراهم کنیم.

اختری اضافه کرد: هم‌اکنون شرایطی فراهم شده است که آنچه را بانوان به آن رسیدند و در آن موفق عمل کرده‌اند، روایت کنیم تا با موفقیت‌های آنها در عرصه ملی و حتی بین‌المللی آشنا شوند و استعدادهای بالقوه آنها به بالفعل تبدیل شود و الگویی برای دیگر بانوان شوند.

استعدادهای بالقوه بانوان باید به بالفعل تبدیل شوند و الگویی برای دیگر بانوان شوند

استاندار بوشهر نیز با تبریک نیمه شعبان(عج) و ولادت باسعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان اظهار داشت: ما معتقدیم این انقلاب متعلق به امام زمان(عج) است و کمک‌های امام عصر(عج) یاری‌رسان معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل و مردم است تا این نظام و انقلاب تداوم یابد.

احمد محمدی‌زاده افزود: سرزمین ایران و استان بوشهر مشهور به وجود زنان و بانوانی است که منشأ اتفاقات بزرگ در کشور بوده‌اند.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس با حمایت بانوان به پیروزی رسید و نقش بانوان در دفاع مقدس کمتر از نقش آقایان نیست و هم‌اکنون نیز در همه عرصه‌ها دوشادوش مردان برای سرفرازی ایران اسلامی و پیشرفت و توسعه کشور تلاش می‌کنند.

برگزاری دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان با حضور افزون بر ۴۰۰ بانوی موفق

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز گفت: دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان با حضور افزون بر ۴۰۰ بانوی اثرگذار در تالار لیان بوشهر برگزار شد که این افراد بانوانی هستند که در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی و صنعتی خوش درخشیده‌اند و دستاوردی داشته‌اند.

رقیه زنگنه‌نژاد افزود: بانوان شرکت‌کننده در این کنگره، مجموعه‌ای از زنان هم‌استانی هستند که با دل و جان در راه پیشرفت استان و آبادانی این مرز و بوم تلاش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: فعالیت کنگره و اولین دوره آن سال گذشته آغاز شد و هدف ما از این کنگره شناسایی بانوان در همه شهرستان‌ها و روستاها است که اگر بانوان موفق ناشناخته‌ای وجود دارد شناسایی و به جامعه بانوان در عرصه ملی و بین‌المللی معرفی شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر عنوان کرد: ملاک انتخاب بانوان تأثیرگذار، اثرگذاری آنها در حوزه فعالیت آنان است و مجموعه پیرامون این بانوان که این اثرگذاری را لمس کرده‌اند.

در این کنگره ضمن تجلیل از بانوان موفق و تأثیرگذار استان بوشهر، از مادر شهید ظهرابی تقدیر و از پوستر رویداد ملی جامعه‌پرداز با محوریت هویت زن، خانواده، فرزندآوری و جمعیت رونمایی شد.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
  • منبع خبر : تسنیم