یک بوشهری برگزیده ملی جشنواره کتابخوانی رضوی شد
یک بوشهری برگزیده ملی جشنواره کتابخوانی رضوی شد

ندای استان: یک بوشهری به عنوان برگزیده ملی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی و تقدیر شد.

به گزارش ندای استان،حیدر راهب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان بوشهر نقش مهمی ایفا کرد، اظهار داشت: در  این جشنواره از استان بوشهر بیش از ۲۲ هزار نفر در رشته‌های مختلف شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در این جشنواره بیش از یک میلیون و ۴۸ هزار نفر از سراسر کشور در قالب‌های خوانش بخشی از کتاب، قصه‌گویی، داستانک، دست‌سازه، شعرسرایی، کلاژ، نقاشی، نقاشی دیجیتال، هنرهای دیجیتال، پادکست، خطاطی و خوشنویسی، چهار گزینه‌ای، معرفی کتاب و بخش خانوادگی مشارکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از برگزیده شدن یک بوشهری در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و بیان کرد: در مراسم اختتامیه ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برگزیدگان ملی این جشنواره معرفی و تقدیر شدند که در این بین زهرا جوکار از استان بوشهر در رشته نقاشی به عنوان برگزیده ملی انتخاب و لوح تقدیر خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

راهب با اشاره به ویژگی برگزیده بوشهری در این جشنواره خاطرنشان کرد: زهرا جوکار از اعضای فعال کتابخانه عمومی شهید حسینی‌صفت روستای فاریاب شهرستان دشتستان است که در رشته نقاشی در این جشنواره شرکت کرده بود.

وی اضافه کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با موضوع امام رضا(ع) و امام حسن عسکری(ع) در زمینه ترویج فرهنگ و تبیین سیره و منش رضوی در پیوند با کتاب برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین(ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ رضوی را از اهداف این جشنواره عنوان و خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از دیگر اهداف این جشنواره است.

Visited 1 times, 1 visit(s) today