واگذاری ۲۴۰۰ قطعه زمین به ایثارگران بوشهری
واگذاری ۲۴۰۰ قطعه زمین به ایثارگران بوشهری

ندای استان: مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: سه هزار نفر تاکنون در سامانه مرتبط برای دریافت زمین نام نویسی کرده اند که ۲ هزار و ۴۰۰ نفر دارای شرایط دریافت هستند.

به گزارش ندای استان،نعمت‌الله غلامپور روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برنامه ریزی لازم جهت واگذاری زمین به ۳۰۰ نفر از فرزندان شهدا، همسران شهدا و آزادگان و جانبازان ۲۵درصد به بالا در شهرک نیایش بوشهر انجام شده و به زودی اجرایی می شود.

وی افزود: در مراحل بعد نیز کار واگذاری زمین به مشمولین این طرح در شهرستان های استان انجام می شود.

مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تصریح کرد: زمین به اندازه کافی برای واگذاری به خانواده های ایثارگران وجود دارد و از این باب نگرانی وجود ندارد.

غلامپور ادامه داد: در امتیازبندی فرزندان شهدا میزان استفاده از تسهیلات بانکی، تاهل و تجرد، تعداد فرزندان و وجود فرزندان معلول، دهک و ضریب حق پرستاری در امتیازبندی و اولویت بندی برای فرزندان و همسران شهدا و جانبازان موثر است.

وی بیان کرد: پرداخت پاداش بازنشستگی ۲۴۴ نفر از ۳۵۲ نفر بازنشستگان ایثارگر بنیاد شهید استان انجام شده و مابقی تاپایان سال پرداخت می شود.

مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر یادآور شد: پرونده ۲۳۰ نفر از ایثارگران استان که فاقد مدارک بالینی بوده و باید برای مشخص شدن این مدارک به یگان های مربوطه مراجعه می کردند، در کمیسیون های بندالف ماده ۸۷ در استان تعیین تکلیف شده است که گام مهمی برای رفع مشکلات این افراد به شمار می رود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران انقلاب اسلامی گفت: رکن پیروزی انقلاب اسلامی توکل بر خدا، وحدت مردم و رهبری حضرت امام خمینی(ره) بوده که استان بوشهر ۱۸ شهید، ۴۲ جانباز و هفت آزاده سیاسی تقدیم انقلاب کرده که در دهه فجر از خانواده های این شهدا، جانبازان و آزادگان تجلیل به عمل آمد.

غلامپور ادامه داد: به صدا در آمدن زنگ انقلاب، مهمانی لاله ها و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، تجلیل از خانواده های شاهد و ایثارگر انقلاب، برپایی میزخدمت، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های دهه فجر با دستان خانواده های شهدا بخشی از فعالیت های بنیاد در دهه فجر بوده است.