عذرخواهی رسمی رئیس قوه قضائیه از مردم عسلویه
عذرخواهی رسمی رئیس قوه قضائیه از مردم عسلویه

ندای استان:سخنگوی قوه قضائیه گفت: عذرخواهی رسمی رئیس قوه قضاییه از مردم عسلویه اقدامی انقلابی است.

به گزارش ندای استان،مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پرواضح است که در مبارزه طولانی و قیام عمومی ملت ایران که در بهمن ماه ۱۳۵۷ مثمرثمر واقع شد، دستیابی به آزادی و عدالت و استمرار نظام مردم سالار و… از جمله ارزش‌های بی بدیل و مورد انتظار و مطالبه قاطبه ملت ایران بود.

وی افزود: در طول ۴۵ سال گذشته علی رغم آنکه بر پایه نظام عدل مبتنی بر انقلاب ملت ایران دشمنی‌های همه جانبه جهانخواران بین المللی را علیه ملت مظلوم ما برانگیخت، اما این ایستادگی و مقاومت و تلاش همه جانبه ملی بود که باعث شد تنگنا‌های عجیب و پرصعوبت دشمنی‌ها بر خلاف برخی ضربات سبب استحکام ریشه‌های انقلاب اسلامی شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در طول چهار دهه گذشته علی رغم تغییر نسلی رخ داده، اما مطالبه عمومی مردم ما برای تحقق عدالت در ابعاد مختلف و نیل به ارزش‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همچنان سرزنده، شاداب و پابرجا باقی مانده است.

وی ادامه داد: سرنوشت این مطالبه در بخش‌های مختلف نتایج و دستاورد‌های گوناگونی را به ارمغان آورده است، اما در نگاه کلان باید اذعان داشت که هرگاه که پیوستگی و عمق دلبستگی‌های مسئولان به آرمان‌های انقلابی ملت ایران در عمل پیگیری و دنبال شده است ثمرات قابل ملاحظه‌ای حتی در زندگی روزمره عموم مردم رخ داده است. متأسفانه هر زمان که این آرمان‌ها به انواع و اقسام این بهانه‌ها تزئین شده، کوته نظرانه به کناری نهاده شده دستیابی به پیشرفت‌های مادی نیز دچار عقب ماندگی قابل ملاحظه‌ای شده است.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: قوه قضائیه در پیشانی دستگاه‌های مورد مطالبه مردم در زمینه تحقق عدالت و عدم گزینشی نگری نسبت به مراعات حقوق اساسی مردم، امروز جزو دستگاه‌های پیشقدم در این زمینه واقع شده، اما راه سختی پیش رو دارد. اعلام می‌کنیم این عزم و اراده امروز در قوه قضائیه موجود و مبرهن است که برای تحقق عدالت گام‌های اساسی برداشته و ناکامی‌های گذشته را جبران کند.

وی تصریح کرد: امروز عذرخواهی رسمی رئیس قوه قضائیه از مردم محروم و حق شناس و صبور ما در عسلویه نسبت به تأخیر ۳۲ ساله در اعطای اسناد رسمی املاک آنان اقدامی انقلابی و روبه جلو است که انتظار می‌رفت در سایر بخش‌ها نیز توسط همه مسئولان قضائی و غیر قضائی ادامه پیدا کند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تحقق رفع مشکل بیش از ۲۶ هزار نفر از مردم خونگرم منطقه عسلویه با اعطای سند رسمی ۱۴۰۰ ملک متعلق به آنها در راستای انجام وظیفه عقب افتاده دستگاه قضائی و پیگیری عدالت اجتماعی صورت گرفته است.

وی افزود: مقابله قاطع با ساخت و ساز‌های غیرقانونی و مخرب محیط زیست در شمال کشور نیز بر پایه عدالت محوری و جلوگیری از دست اندازی‌های ویژه خواران رخ داده است.

ستایشی بیان کرد: عدالت مورد انتظار مردم در آرمان‌های انقلاب اسلامی اقتضا دارد که رنج محرومین و مطالبه آنها در این راستا و مقابله با مفسدین و سودجویان به صورت توأمان توسط مسئولان دیده شده تا مردم ناظر تمام این عدالت پیشگی دستگاه قضائی باشند.

وی ادامه داد: معتقدیم اگرچه عدالت محوری مسیر طولانی و پرسنگلاخ است، اما تحقق یافتنی است. به هر مقداری که نسبت ما با عدالت استوارتر، مستحکم‌تر و محکم‌تر شود همراهی‌های عمومی افزون شده و برکات آن نیز صد چندان خواهد بود.