مرکز مراقبت الکترونیکی زندان‌های بوشهر راه‌اندازی شد
مرکز مراقبت الکترونیکی زندان‌های بوشهر راه‌اندازی شد

ندای استان:رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ضمن بازدید از زندان مرکزی بوشهر اولین مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان این استان را افتتاح کرد.

به گزارش ندای استان،غلامعلی محمدی روز شنبه در آیین راه‌اندازی نخستین مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان بوشهر اظهار کرد: با هدف توسعه استفاده از سامانه پابندهای الکترونیکی و رفتن به سمت زندان‌های مجازی، این مرکز در بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بر اساس نگاه تحولی قوه قضاییه، زندانیانی می توانند از پابندهای الکترونیک استفاده کنند که مرتکب جرایم خشن نشده و حضورشان در جامعه خطرآفرین نباشد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تصریح کرد: استفاده از این پابندها دارای مقررات خاصی است که عدول زندانیان از این مقررات و محدوده‌ها، برخورد قانونی در پی دارد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر نیز گفت: با هدف کاهش جمعیت کیفری و رفاه حال خانواده‌های زندانی، این مرکز در فضایی به مساحت ۲۰۰ متر زیربنا با ظرفیت گنجایش ۱۶۰ زندانی ایجاد و راه‌اندازی شده است.

سیدمحتشم حسینی افزود: همچنین امروز شاهد بهره برداری از مرکز سلامت در بدو ورود زندانیان بودیم که با هدف پایش و ارزیابی زندانیان در بدو ورود به منظور بررسی سلامت جسمی، روحی و روانی آنها انجام می شود.

به گزارش ایرنا، با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در بوشهر ، کارگاه خوداشتغالی و خودکفایی مصنوعات چرم با ایجاد اشتغال برای هشت نفر قابل توسعه برای ۲۰ نفر در زندان مرکزی بوشهر راه اندازی شد.

همچنین ۵۰۰ بسته کمک معیشتی بین خانواده های زندانی نیازمند با ارزش هر بسته ۱۲ میلیون ریال با مشارکت انجمن حمایت از زندان های بوشهر، برازجان، خورموج و گناوه توزیع شد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به منظور بازدید از مراکز اصلاحی‌ و تربیتی بوشهر و پیگیری برنامه‌های مختلف حوزه زندانبانی امروز وارد بوشهر شد.

نشست با مقامات قضایی و اجرایی، بهره‌برداری از طرح‌های حوزه زندانبانی، بازدید از زندان‌ها، حضور در مراسم آزادسازی زندانیان بخشی از برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس سازمان زندان‌ها به استان بوشهر است.