بیشترین مقصد درون و برون استانی بوشهر کجاست؟
بیشترین مقصد درون و برون استانی بوشهر کجاست؟

ندای استان:سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ه‎ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون سه میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۲ نفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به دوره مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است.

به گزارش ندای استان،عباس فرامرزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: جابه‌‎جایی مسافران طی این مدت در قالب ۳۰۱ هزار و ۹۳ سفر (سرویس) بوده که در مقایسه با همین بازه طی سال قبل ۶۹ درصد افزایش دارد.

وی افزود: عمده مقصد سفرها با ناوگان حمل و نقل عمومی این استان به فارس، خوزستان و تهران بوده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ه‎ای استان بوشهر اضافه کرد: در سفرهای درون استانی نیز بیشترین مسافر به مقصد جم و کمترین مربوط به دیلم است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۷۱ درصد مسافران با اتوبوس، ۲۷.۵ درصد توسط مینی‌بوس و ۱.۵ درصد با سواری کرایه ای جابه‌جا شده‌اند.

به گفته فرامرزی،۵۱ درصد بلیت های اتوبوس برون شهری در استان بوشهر به ‎صورت اینترنتی خریداری شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ه‎ای استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۴۱ شرکت حمل و نقل مسافربری در استان تصریح کرد: هم اینک ۶ پایانه مسافربری و یک هزار و ۵۸۴ راننده در حال ارائه خدمات به مسافرین در استان هستند.

وی یادآور شد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکت های مسافربری یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا نسبت به شکایت آن‎ها در کمیسیون های تخلفات رسیدگی شود.