اهدای عضو مادر ۱۹ ساله دشتستانی
اهدای عضو مادر ۱۹ ساله دشتستانی

ندای استان:: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا اهدای اعضای جوانان ۱۹ و ۲۵ ساله، به هفت بیمار نیازمند حیاتی دوباره بخشیدند.

به گزارش ندای استان،علیرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سحر زکی مادر ۱۹ ساله دشتستانی که به دنبال آنوریسم مغزی در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری شده بود بعد از تأیید مرگ مغزی و با رضایت خانواده مهربانش در شیراز اهدای عضو شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: قلب، کبد و هر ۲ کلیه این مادر جوان برداشت و به بیماران نیازمند پیوند شد.

وی اضافه کرد: همچنین سحرگاه ۲۵ آذرماه نیز به دنبال تصادف جوان ۲۵ ساله یاسوجی در شهر عسلویه و انتقال به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان متأسفانه علیرغم تلاش همکاران، مرگ مغزی وی تأیید شد.

باقری افزود: با رضایت خانواده نوع‌دوست ۲۵ ساله یاسوجی، کبد و هر ۲ کلیه برای پیوند توسط فلوشیپ پیوند بیمارستان ابوعلی سینا شیراز برداشت و به شیراز برای پیوند ارسال شد.

مسؤول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تقدیر از تلاش همکاران عزیز در بیمارستان شهید گنجی برازجان و امام خمینی (ره) کنگان برای همراهی در این کار خداپسندانه خاطرنشان کرد: آمار اهدای عضو در سال جاری، با این ۲ اهدای عضو به ۹ اهدا افزایش یافت و همچنین در مجموع اهدای عضو استان ۱۱۲ اهدا است.