اجرای ۱۱۷ طرح بهداشتی و درمانی در استان بوشهر
اجرای ۱۱۷ طرح بهداشتی و درمانی در استان بوشهر

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از مجموع ۲هزار طرح بهداشتی که در راستای تقویت تقویت شبکه‌های بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم آغاز شده است ۱۱۷ طرح مربوط به این استان است.

به گزارش ندای استان،” حسن ملکی زاده ” روز یکشنبه در آئین بهره برداری از خانه بهداشت ” گورک خورشیدی ” اظهار کرد: تاکنون شمار زیادی از این طرح ها در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده و چندین طرح دیگر نیز در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: مسیر حوزه بهداشت درواقع در جهت پیشگیری از بیماری‌ها و در نتیجه کمتر کردن تخت‌های بیمارستانی و ایجاد جامعه‌ای سالم‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: تا پایان سال جاری به‌ صورت هفتگی یک طرح بهداشتی در این استان در طرح بر مدار سلامت، هر هفته یک افتتاح» به بهره‌برداری می رسد.

ملکی زاده تصریح کرد: خانه بهداشت کوچک‌ترین اما اساسی‌ترین واحد ساختار شبکه است که به‌ نوعی نبض آغازین سلامت در حوزه سلامت خانواده است.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی امید به زندگی در کشور افزایش‌یافته و این مهم موجب اهمیت بیشتر حوزه بهداشت در سلامت جامعه شده زیرا که امید به زندگی و زنده‌بودن برای ما یک هدف اولیه است اما اصل بر این است که بتوانیم زندگی توام با سلامتی برای مردم به ارمغان بیاوریم تا فردی که به سن سالمندی رسیده است یک فرد سالم باشد و این تنها با همراهی و همکاری خود مردم میسر خواهد شد.

ملکی‌زاده بابیان اینکه یکی از برنامه‌های اساسی که در ساختار شبکه پیگیر آن هستیم و به‌عنوان یک طرح ملی مدنظر است طرح سلامت خانواده و پزشکی خانواده است افزود: طرح پزشک خانواده دربسیاری از شهرهای زیر بیست هزار نفر در حال اجرا بوده و در حال اجرای این طرح در شهرهای بالای بیست هزار نفر نیز هستیم.

دیابت و فشارخون از تهدیدکننده‌ترین عوامل در حوزه سلامت فردی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اشاره‌ای به پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا با درخواست از رسانه‌ها برای دعوت از مردم برای شرکت در این پویش گفت: اگر بناست فردی عمر مفید همراه با سلامتی داشته باشد باید عواملی که منجر به آسیب به‌سلامتی می‌شوند را برطرف کند لذا با توجه به اینکه بیماری دیابت و فشارخون در زمره تهدیدکننده‌ترین عوامل در حوزه سلامت فردی هستند باید با حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار گیرند.

خانه بهداشت روستای گورک خورشیدی نخستین پروژه از طرح “هر هفته یک افتتاح” دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

خانه بهداشت گورک خورشیدی با زیربنای ۸۵ متر مربع و با هزینه ۳۰ میلیارد ریال با همکاری خیر سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بهره‌برداری رسیده است.