دوربین های جدید نظارتی در کدام مسیر های استان نصب شده است؟
دوربین های جدید نظارتی در کدام مسیر های استان نصب شده است؟

ندای استان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۲۶ دستگاه دوربین نظارتی جدید در جاده های استان نصب و تعدادی نیز در حال بروزرسانی است.

به گزارش ندای استان،”عبدالکریم اخترشناس” روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراحل خرید ۱۰ دوربین نظارت تصویری، ۶ دوربین کنترل سرعت و بروز رسانی ۱۰ دوربین دیگر انجام شده و تا قبل از پایان سال نصب و اجرایی می شود.

وی افزود: این سامانه ها شامل ۶ دوربین کنترل سرعت در محورهای دیلم- بهبهان، اهرم- برازجان و دالکی- کنارتخته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: همچنین دوربین های نظارتی جدید در محورهای “کنگان- عسلویه”، “سیراف- جم”، “جم- فیروزآباد”، “کنگان- عسلویه”، “عسلویه- پارسیان”، “دیلم- بهبهان”، “خورموج- کنگان”، “بوشهر- دلوار”، “دیلم- گناوه” و بالعکس نصب خواهد شد.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر با اشاره به اهمیت پایش تصویری محورهای استان به منظور تردد ایمن کاربران جاده ای، یادآور شد: این سامانه‌ ها علاوه بر تشخیص و رصد ترافیک جاده ای، سوانح، انسداد و تغییرات آب و هوایی، می تواند در زمان بروز هرگونه مشکل جاده ای، خدمات رسانی به هموطنان را سرعت ببخشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر عنوان کرد: تصویر دوربین‌های سامانه های هوشمند جاده ای در نرم افزار و سایت ۱۴۱ برای همه هموطنان قابل رؤیت است و افراد می توانند جهت مدیریت سفر خود از این تصاویر و سایر قابلیت‌ های این سامانه استفاده کنند.

اخترشناس بیان کرد: اکنون ۵۳ دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، ۱۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۶۰ دستگاه تردد شمار و ۴ دستگاه سامانه توزین در محورهای مواصلاتی استان بوشهر فعال است.