بیشترین تخلف رانندگی در کدام محورهای استان رخ می دهد؟
بیشترین تخلف رانندگی در کدام محورهای استان رخ می دهد؟

ندای استان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ میلیون و ۸۴۴ و ۵۲ تردد در مبادی ورودی و خروجی این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای رشد ۲۹ درصدی است.

به گزارش ندای استان،«عبدالکریم اخترشناس» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: افزایش تردد در مبادی ورودی وخروجی استان بوشهر، نشان دهنده تحولات اقتصادی است که در این استان اتفاق افتاده است.

وی افزود: از تعداد تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ۶ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۱۰۱ تردد در مبادی ورودی و ۶ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۸۹۱ تردد در مبادی خروجی استان به ثبت رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تصریح کرد: محورهای ورودی شهر بوشهر، «کنگان- عسلویه» و «سیراف- عسلویه » به ترتیب پرترددترین محورهای مواصلاتی استان بوشهر در این مدت هستند.

اخترشناس با اشاره به ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان در این مدت، بیان کرد: این میزان یک درصد کل ترددهای استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد تخلف سرعت غیرمجاز به ترتیب در محورهای کنگان-عسلویه، سیراف-جم و شبانکاره-گناوه ثبت شده است، اضافه کرد: میانگین سرعت متوسط استان ۸۰ کیلومتر است که از میانگین کشوری بالاتر است، از این رو درخواست داریم رانندگان برای حفظ سلامتی خود و سایرین علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه به علائم جاده ای نیز توجه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از پایش ۸۰ درصد جاده های استان با سامانه های هوشمند، یادآور شد: ۶۰ سامانه تردد شمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر در راه‌های ارتباطی استان بوشهر فعال است.

وی با تقدیر از فعالیت شبانه‌ روزی کارشناسان مرکز مدیریت راههای استان بوشهر اظهار کرد: مردم قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس گرفته یا هرگونه انتقاد و شکایت خود را نیز جهت بررسی اطلاع دهند.