واگذاری زمین به پدر سه فرزندی‎ ها در بوشهر
واگذاری زمین به پدر سه فرزندی‎ ها در بوشهر

ندای استان: در شب خجسته میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، به همت دولت سیزدهم، اسناد ۸۲۱ فقره زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بوشهر واگذار شد تا در این شب خجسته کام آنها شیرین شود.

به گزارش ندای استان،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر شامگاه دوشنبه در آیین واگذاری اسناد زمین به ۸۲۱ متقاضی ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بوشهر اظهار کرد: دولت سیزدهم در جهت تامین مسکن مناسب برای اقشار مختلف جامعه برنامه های مناسبی تدارک دیده که در این استان با روند خوبی در حال اجرا است.

وی افزود: در سایه سیاست‌های دولت برای مسکن‌دار کردن اقشار مختلف، مجموعه مدیریت ارشد و دستگاه های اجرایی استان بوشهر ضمن تامین زمین، اجرای فرایندهای قانونی در کارگروه‌های مختلف و شناسایی افراد نیازمند به مسکن، یک هماهنگی بین بخشی مناسبی نیز ایجاد کرده‌اند.

محمدهادی رستمیان تصریح کرد: حاصل این تلاش ها، تامین چهار هزار و ۳۳۳ هکتار زمین در سطح استان برای نهضت ملی مسکن بوده که چهار هزار و ۷۷ هکتار در اراضی شهری و ۲۵۶ هکتار در روستاهای استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر یادآور شد: با تامین این میزان هکتار زمین برای مسکن دار کردن افراد واجد شرایط، ۱۱۳ هزار و ۷۱۲ واحد زمین برای ساخت مسکن آماده شده است.

وی گفت: اکنون از محل تسهیلات ارزان قیمت بافت فرسوده، خودمالکی و مسکن حمایتی و با همکاری مناسبی که بانک های عامل استان دارند، زمینه برای احداث مسکن های مقاوم وجود دارد.

رستمیان بیان کرد: در دهه امامت و ولایت در هر ۱۰ شهرستان استان بوشهر، یک هزار قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد و امروز نیز اسناد ۸۹۱ قطعه زمین به افراد حائز شرایط تحویل داده می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: تا پیش از این دولت، موجودی زمین در محدوده شهرها و برخی از روستاهای بزرگ و پر جمعیت این استان به گونه ای بود که زمینی برای واگذاری وجود نداشت اما در دولت سیزدهم و پس از کار کارشناسی که با استقبال مردم و همکاری دستگاه های مرتبط به خصوص ثبت اسناد و املاک استان انجام شد شاهد الحاق ۱۳۴ هکتار اراضی ملی به نهضت ملی مسکن و در دستور کار قرارگرفتن الحاق ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی به این نهضت هستیم.

  • منبع خبر : ایرنا