در کدام شهرها مخازن ذخیره آب در حال احداث است؟
در کدام شهرها مخازن ذخیره آب در حال احداث است؟

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح مخزن ۲ هزار مترمکعبی ذخیره آب شهر دالکی اختصاص یافت

به گزارش ندای استان،ابوالحسین عالی اظهار کرد: شهر دالکی تا پیش از این فاقد مخزن ذخیره آب بود که چنین وضعیت تامین آب پایدار شهروندان این شهر را در روزهای متعددی به مخاطره می انداخت.

وی بیان کرد: علاوه بر دالکی، اکنون احداث ۱۷ مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۶هزار مترمکعب در استان بوشهر در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: از جمله این مخزن ها می توان به مخزن های پنج هزار مترمکعبی تنگ ارم، برازجان و چاه مبارک، سه هزار مترمکعبی در سالم آباد، بندر رستمی و مخزن های ۵۰۰ مترمکعبی پرگانک، سیراف، گلستان و چاوشی اشاره کرد.

وی بیان کرد: در بندر امام حسن، کلمه، ریز، انارستان، دمیگز (دیر) مخزن ۲ هزار مترمکعبی و همچنین هلیله و بندرگاه، بنه گز، کلمه، بهره باغ و خیر باد مخزن یک هزار مترمکعبی در دست احداث است که با اتمام این پروژه ها پایداری آب شرب این شهرها و روستاها به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

عالی افزود: براساس برنامه زمان بندی تعدادی از مخزن های ذخیره آب استان بوشهر همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: احداث این مخزن ها کمک می کند تا در صورت قطع آب یا افت فشار ناشی از بروز حادثه در شبکه، تامین آب مشترکان به صورت پایدار محقق شود.