تخریب۲۲۰ ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
تخریب۲۲۰ ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان

ندای استان:فرمانده یگان حفاظت استان بوشهر گفت: برابر با قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ این قانون، امسال ۲۲۰ مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان تنگستان انجام شده است.

به گزارش ندای استان،بهرام دانشمند شامگاه جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ تبصره ۲ هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود، ممنوع است.

وی افزود: افرادی که بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره(۱)‌ ماده(۱)‌ این قانون اقدام به تغییر کاربری زمین کشاورزی کند، مرتکب جرم شده و جهاد کشاورزی بر اساس وظیفه قانونی ضمن توقف عملیات ساخت و ساز، افراد خاطی را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری ۳۱۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت ۵۲ هکتار شناسایی شده است.

وی بیان کرد: با رصد مدیریت اراضی کشاورزی شهرستان تنگستان، طی چند روز گذشته پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت پنج هزار و ۱۰۰ مترمربع شناسایی و منجر به صدور اخطاریه شد.

دانشمند ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان تنگستان ۱۷ گزارش دریافتی از ستاد سازمان و استان بررسی و تعیین تکلیف شده است.

فرمانده یگان حفاظت استان بوشهر عنوان کرد: هر نوع تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز با دستور دادستان عمومی و انقلاب هر شهرستان و با همکاری دستگاه های مرتبط و نیروی انتظامی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی بر حفظ کاربری اراضی تاکید و به عنوان یک وظیفه به شکل مستمر بر آن نظارت دارد.

دانشمند ادامه داد: بر این اساس و متناسب با قانون اجازه ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها و طرح‌های هادی روستایی داده نمی‌شود و اگر در این زمینه شاهد فعالیتی باشیم، برخورد می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت استان بوشهر تاکید کرد: کسانی که خواستار خرید زمین در حاشیه شهرها و روستاها هستند می توانند با مراجعه به امور اراضی جهاد کشاورزی آن شهرستان، از وضعیت کاربری آن زمین مطلع شوند تا گرفتار مسائل حقوقی و قضایی نشوند.