افتتاح آزمایشگاه بیولوژی و کنترل ناقلین در بوشهر
افتتاح آزمایشگاه بیولوژی و کنترل ناقلین در بوشهر

ندای استان:مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای جلوگیری از ورود پشه‌های مهاجم آئدس آزمایشگاه بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری‌ها افتتاح شد.

به گزارش ندای استان،دکتر فاطمه بهرامیان در خصوص این آزمایشگاه گفت: با توجه به اهمیت پشه‌های مهاجم آئدس و وفور آن در کشورهای همسایه و انتشار آن در چندین استان، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصمیم گرفت که یک آزمایشگاه تخصصی برای بررسی نمونه‌های تخم، لارو و پشه‌ی بالغِ صید شده احداث کند.
وی اظهار کرد: برای کنترل پشه‌های مهاجم آئدس که ناقل بیماری‌هایی نظیر تب دنگی، چیکونگونیا، زیکا و… می‌باشند و تخم آنها نیز به سموم و خشکی مقاوم است، بنابراین وجود این آزمایشگاه در استان بوشهر بسیار مهم است.
دکتر بهرامیان گفت: البته پیش از این، یک آزمایشگاه در همین خصوص برای آموزش دانشجویان گروه پزشکی و پیراپزشکی مستقر در معاونت آموزشی وجود داشت ولی از آنجایی که مراقبت حشره‌شناسی تخم و لارو این پشه به صورت مستمر در مبادی ورودی دریایی شهرستان‌های بندری استان انجام می‌گیرد، وجود این آزمایشگاه تحت نظر معاونت بهداشت ضروری بود.
این آزمایشگاه با مساحت ۹ متر و بااعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت وبیناری با حضور دکتر حسن ملکی زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افتتاح شد.