سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری بازرگانان قطری در بندر دیر
سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری بازرگانان قطری در بندر دیر

ندای استان:معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر گفت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر از مشارکت قطری‌ها در سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری در بندر دیر جنوب استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ندای استان،ابوالقاسم محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر با اشاره به توسعه روابط و همکاری مختلف از جمله اقتصادی با کشور اظهار داشت: در این راستا اقدامات مهمی در توسعه تجارت و افزایش مبادلات تجاری بین ایران و قطر انجام شده است.

وی با اشاره به بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر از زیر‌ساخت‌های بندر دیر گفت: در این بازدید درخواست‌های مورد نیاز در توسعه زیرساخت‌های بندر دیر با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

وی با توجه به ظرفیت بندر دیر در امر صادرات و تجارت با کشور قطر خاطرنشان کرد: بندر دیر در گذشته ۲۰۰ هزار دلار صادرات به کشور قطر ثبت شده و این روند از سال ۱۳۹۶ رو به افزایش گذاشت و فرصت خوبی برای این شهرستان به وجود آمد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با تقویت زیرساخت‌های بندری و گمرکی در استان بوشهر به ویژه شهرستان دیر یک میلیارد دلار هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری شده است.

محمدزاده با بیان اینکه از مجموع صادرات ایران به قطر ۴۰ درصد آن مربوط به استان بوشهر است گفت: از ۴۰ درصد صادرات یاد شده ۲۵ درصد آن به بندر دیر تعلق دارد.

وی اضافه کرد: حجم تجارت ایران و قطر در گذشته حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده که از این میزان ۲۰ درصد سهم استان بوشهر بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت ،معدن و تجارت استان بوشهر افزود: بعد از اتفاق در سال خرداد ۱۳۹۶ که کشورهای عربی کشور قطر را تحریم کردند فرصتی برای استان بوشهر فراهم شد.

محمدزاده با اشاره به اینکه طرح‌های مختلف توسعه در بندر دیر رو به افزایش است خاطرنشان کرد : در بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر از بندر دیر قول سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلار از سوی سرمایه‌گذاران و بازرگانان قطری در بندر دیر اخذ شد.