بازدید سفیر ایران در قطر از بندر دیر
بازدید سفیر ایران در قطر از بندر دیر

ندای استان:علی صالح آبادی سفیر ایران در قطر به همراه شماری از مسئولان استان بوشهر و شهرستان دیر از زیرساخت‌های بندری دیر بازدید کرد.

به گزارش ندای استان،رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر در این بازدید گفت: بندر دیر در یک سال اخیر تبدیل به یکی از کانون‌های مهم صادرات به کشور قطر شده که به تناسب این موقعیت توسعه زیرساخت‌های بندر دیر با جدیت دنبال می‎شود.
 راحله پورمحمد افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به اجرای طرح محوطه سازی به مساحت سه هکتار و همچنین آغاز عملیات اجرایی ساخت چهار پست اسلکه رمپ اشاره کرد.
وی اظهار کرد: دیر در بین بنادر جنوبی کشور نزدیک‌ترین بندر به کشور قطر است که چنین موقعیتی منجر شده تا افق روشنی فراروی مبادلات تجاری طرفین شکل بگیرد.
رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر گفت: بندر دیر در مرداد امسال نزدیک به ۳۰ هزار تن صادرات داشته که بیشتر این صادرات به مقصد کشور قطر انجام شده است.
وی بیان کرد: تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان رویکرد راهبردی اداره بندر و دریانوردی دیر است که در این راستا تمام ظرفیت‌ها بکارگیری شده است.
پورمحمد می‌گوید: بازدید علی صالح‌آبادی سفیر ایران در قطر آن هم در فاصله چند روز از آغاز فعالیتش نویدبخش حمایت جدی از فعالیت‌های صادراتی و ترانزیت به کشور قطر است.
سفیر ایران در قطر در این بازدید به‌همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر و فرماندار دیر از بخش‌های مختلف بندر دیر به‌ویژه ایکسری و طرح در دست ساخت چهار پست اسکله رمپ بازدید کردند.