آغاز عملیات اجرایی مرکز تولید مولد عاری از بیماری میگو در تنگستان
آغاز عملیات اجرایی مرکز تولید مولد عاری از بیماری میگو در تنگستان

ندای استان:در نخستین روز از گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی پروژه مرکز تولید مولد عاری از بیماری خاص میگو با ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار در ساحل تنگستان آغاز شد.

به گزارش ندای استان،رئیس سازمان شیلات ایران روز پنجشنبه در این آیین گفت: مرکز تولید مولد عاری از بیماری خاص میگو در تنگستان با ظرفیت ۲ هزار تن در سه هکتار و با زیربنای ۱.۶ هکتار احداث می‌شود.

سید حسین حسینی افزود: اشتغال زمان ساخت این مرکز ۴۰ و اشتغال زمان بهره‌برداری آن نیز ۲۵ نفر است.

وی ادامه داد: استان بوشهر در حوزه شیلات از لحاظ تنوع گونه‌ای با راه‌انداری مراکز متعدد در راستای تامین امنیت غذایی گام‌های بسیار مهمی برداشته است.

حسینی افزود: اکنون بخشی از نیازهای کشور در حوزه تامین نهاده‌ها در حوزه امنیت غذایی از خارج کشور تامین می‌شود که با عملیاتی شدن پروژه مرکز تولید مولد عاری از بیماری خاص میگو علاوه بر خوداتکایی منطقه، به مقاوم‌سازی در برابر بیماری‌های میگو کمک شایانی می‌شود.

وی گفت: گرانی محصول آبزیان نیز تنها با افزایش ظرفیت تولید در حوزه آبزی‌پروری رقم می‌خورد که پروژه‌های ارزشمندی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرستان تنگستان نیز گفت: در هفته ۱۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

احمد لطفی افزود: پروژه‌های هفته دولت امسال در تنگستان در مقایسه با سال قبل از لحاظ تعداد ۴۴ درصد و از لحاظ اعتباری ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه تولید لارو ماهی نیز ۲ سرمایه‌گذار بخش خصوصی پای کار آمده که با به ثمر رسیدن پروژه‌های آنان استان بوشهر علاوه بر تولید لارو ماهی، نیاز سایر استان‌ها را تامین خواهد کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۹ پروژه شیلاتی با اعتبار ۲ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال در این استان افتتاح و اجرایی می‌شود.

عقیل امینی افزود: از این شمار پروژه ۶ پروژه شیلاتی تولید ماهی در قفس، استخرهای پیش ساخته و بتنی با یکهزار و ۷۶۲ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه ها یکهزار و ۹۷۳ تن به ظرفیت تولیدات کشور افزوده و برای ۱۵۴ نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: همچنین همزمان با آغاز هفته دولت عملیات اجرایی سه پروژه شیلاتی دیگر نیز در بخش آبزی پروری شامل تولید مولد عاری از بیماری خاص میگو، پرورش ماهی در استخر بتنی و تکثیر و نرسری ماهیان دریایی با سرمایه گذاری یکهزار و ۱۷۲ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.