یک سوم کشته‌شدگان حوادث رانندگی بوشهر، موتورسوار هستند
یک سوم کشته‌شدگان حوادث رانندگی بوشهر، موتورسوار هستند

ندای استان: بیشترین متوفیان موتورسیکلت در استان گروه سنی جوان ۱۵ تا ۴۰ سال است.

به گزارش ندای استان،مجتبی احمدی دوشنبه‌شب در کارگاه آموزشی طرح موتورسواران ایمن در مسجد توحید بوشهر گفت: آمارهای کشوری از وجود ۱۵ میلیون موتورسیکلت در سطح کشور حکایت دارد و تخمین زده می‌شود این آمار در استان بوشهر بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه باشد.

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: در کنار تعداد زیاد موتورسیکلت در استان بوشهر، عدم استفاده از کلاه ایمنی به بهانه شرایط جوی و خرابی سیستم روشنایی موتورسیکلت‌ها باعث شده تصادفات آنها شدید و موتورسواران یا راکبان آنها سهم بالایی از تصادفات استان داشته باشند.

وی گفت: با توجه به آمار بالای راکبان موتورسیکلت در استان، به طور میانگین از هر سه فوتی حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری استان بوشهر یک نفر موتورسوار یا راکب آن است که نگران کننده است.

وی با اشاره به اجرای طرح موتورسواران ایمن از سال ۱۳۹۰ توسط این اداره کل یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۰۰ کارگاه آموزشی در ۱۰۰ روستا، مساجد، مدارس و کارگاه‌های صنعتی حاشیه جاده‌ها برگزار شده است.

احمدی با اشاره به اینکه طی این مدت، ۲۵ هزار کلاه ایمنی به موتورسواران اهدا شده خاطرنشان کرد: بیشترین متوفیان موتورسیکلت در استان گروه سنی جوان ۱۵ تا ۴۰ سال است.