مدیرکل ارشاد: مقاوم‌سازی سینما بهمن بوشهر توجیه ندارد
مدیرکل ارشاد: مقاوم‌سازی سینما بهمن بوشهر توجیه ندارد

ندای استان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: طرحی داریم تا یکی از سالن‌های مرکز شهر را که دارای استانداردهای لازم است را تبدیل به کاربری سینما کنیم.

به گزارش ندای استان نقل از مهر، عبدالرحیم افروغ اظهار داشت: سینما بهمن بوشهر به دلیل عدم امنیت کامل برای کاربری سینما و در راستای سلامت همشهریان به صورت غیر فعال درآمده که تأیید سلامت فنی سازه باید توسط متخصصین امر صادر شود.

وی افزود: با توجه به تشکیل کمیسیون ماده ۸ و بازدید میدانی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان سازه سینما بهمن قابلیت استفاده نداشته و از مقاوم سازی قبل ۱۷ سال می‌گذرد که مجدد احتمال ریزش وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: سینما آوینی از زمان ساخت با هدف کاربری سینما و سازه سینمایی بنا شده و با توجه به پخش فیلم آماده ادامه فعالیت در نیمه دوم تابستان را دارد و اکران فیلم‌های متعدد در دستور کار این سینما قرار گرفته است.

مقاوم‌سازی سینما بهمن توجیه ندارد

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن سینما آوینی در جنوب شهر بوشهر طرحی در حال انجام است تا یکی از سالن‌های مرکز شهر را که دارای استانداردها لازم است به دلیل اضطرار تبدیل به کاربری سینما کنیم و اکنون در حال گذراندن مراحل اداری است که در آینده نزدیک شاهد انجام آن خواهیم بود.

افروغ گفت: در بحث مقاوم سازی سینما بهمن از لحاظ هزینه بازسازی توجیه اقتصادی ندارد و احداث یک سازه جدید که تمام استانداردها را پاس کرده باشد می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد و بحث فنی سازه در تخصص حوزه فرهنگ هنر نیست و متخصصین تأیید کننده موضوع هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سینما بهمن در مقطعی از زمان، تحت نظر بخش خصوصی فعالیت داشت که اکنون امید است با همکاری سایر مسئولین استان، این سینما و همچنین سینما کانون فعال شوند و در مرکز شهر نیز شاهد اکران فیلم باشیم.