طرح توسعه بندر گناوه با یکهزارو ۶۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست
طرح توسعه بندر گناوه با یکهزارو ۶۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه بعنوان یکی از اولویت ها با یکهزارو ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست و برای اجرای طرح مطابق برنامه زمان بندی تامین و تزریق اعتبار آن در دستور کار است.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی نسب روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اینک فاز نخست توسعه بندر گناوه پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار کرد: در فاز نخست طرح توسعه، عمق حوضچه به پنج متر می رسد و در فاز دوم به هفت متر خواهد رسید.

وی گفت: باتوجه به اینکه برای طرح توسعه دیگر بنادر کشور سه فاز پیش بینی شده است اما طرح گناوه در ۲ فاز انجام خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: افزایش ظرفیت شناورها،ایمنی و سهولت در تردد شناورها و کاهش سوانح در حوضچه بخصوص حریق از عمده اهداف پیش بینی شده در اجرای این طرح است.

وی اظهارداشت: ظرفیت تناژ شناورها هم اینک در خور فعلی گناوه یکهزار تن است اما در اجرای طرح توسعه‌ای ، این ظرفیت برای تردد کشتی‌های با تناژ پنج هزارتن فراهم خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: موج شکن درنظرگرفته شده فاز نخست این طرح در مجموع به طول ۲ هزار و ۳۸۸ متر اجرایی خواهد شد که ۶۱۹ متر مربوط به موج شکن شمالی و یکهزار و ۷۶۹ متر مرتبط با موج شکن جنوبی است.

وی ادامه داد: یک دیوار حافظتی (بتنی) به طول یکهزار و ۷۰۰ متر و لایروبی در فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه اجرا می شود.

شکیبی نسب گفت: بندر گناوه یکی از بزرگ ترین بنادر خصوصی و موتورلنجی در کشور با تعداد ۵۴۰ فروند است.

وی افزود: احداث اسکله در فاز بعدی طرح توسعه بندرگناوه پیش بینی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تجهیز کارگاه طرح توسعه بندر گناوه به پایان رسیده است و پروژه هم اینک نزدیک به پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه طرح توسعه بندرگناوه برای این منطقه یک طرح حیاتی و مهم است، از شهروندان انتظار توقع داریم که در زمان اجرای آن بخصوص در زمینه تردد خودروهای حمل مصالح همراهی و همکاری و صبوری کنند.

شکیبی نسب افزود: برای حمل مصالح به محل پروژه ، احداث یک جاده از سمت گشویی با احداث یک پل در روی دره فصلی در دستور کار قرار گرفته است تا وسایط نقلیه سنگین در داخل شهر تردد نکنند.

وی گفت: لایروبی خور فعلی گناوه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآورشد: در کل بنادر کشور ۲ هزار و ۵۰۰ فروند شناور چوبی وجود دارد که از این مجموع یکهزار و ۸۵۰ فروند مربوط به استان بوشهر است که یکهزار فروند در بنادر شمالی استان و ۵۴۰ فروند آن در بندرگناوه است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس واقع و شغل ۸۰ درصد مردم آن به دریا وابسته است.