پرداخت بیش از ۹۰ درصد پرونده‌ مالیاتی شرکت‌ها در بوشهر
پرداخت بیش از ۹۰ درصد پرونده‌ مالیاتی شرکت‌ها در بوشهر

ندای استان:رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ صنعتی فعال و مستقر در استان پرداخت می‌شود.

به گزارش ندای استان،محسن پاپری زارعی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها هفت پرونده مالیاتی شرکت‌های مستقر در استان در خارج از استان پرداخت می‌شود که از این شمار فقط یک یا ۲ شرکت با گردش مالی قابل توجه وجود دارد.

وی افزود: تلاش می‌شود این هفت پرونده مالیاتی نیز امسال به استان بوشهر منتقل می‌شود.

۱۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبارت نمایندگان مجلس از محل اعتبارات متوازان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با بیان اینکه اعتبارات متوازن برای ارتقای شاخص‌ها است، گفت: براساس قانون سالانه مبلغی از محل اعتبارات متوزان در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد تا با نظر آنان در حوزه‌های انتخابیه هزینه شود.

پاپری‌زارعی اظهار کرد: براین اساس سهم پیش بینی شده برای هر نماینده ۲۵ میلیارد تومان است که سرجمع این رقم به یکصد میلیارد تومان برای چهار حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است.

یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان سهم سد دالکی از اعتبارات سفر دولت

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر یکی از پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای استان در کنار راه‌آهن و سایر سدها؛ سد دالکی دشتستان است که به غیر از اعتبارات ردیف بودجه ملی یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان طی سه سال (سالانه ۳۶۰ میلیارد تومان) از محل دور نخست سفر رئیس جمهور به استان به این پروژه اختصاص داده شده است.

پاپری‌زارعی ادامه داد: برای بهره‌برداری کامل از پروژه سد دالکی بین ۲ تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در خصوص سد باهوش و دشت پلنگ گفت: این ۲ پروژه دارای ردیف مالی مستقل و مصوب هستند و در زمان حاضر فعال هستند.

تزریق مالی به پروژه راه آهن بوشهر – شیراز طی ۲ ماه آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: پروژه راه آهن هرچند از جمله مصوبه‌های سفر رئیس جمهور است اما دارای ردیف مستقلی در قانون بودجه است با این وجود این اعتبارات تکافوی این پروژه و تکمیل آن براساس برنامه زمانبندی را نمی‌دهد.

پاپری‌زارعی اضافه کرد: در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از محل تهاتر نفت برای پروژه راه آهن بوشهر – شیراز مصوب و سازو کارهای آن در حال انجام است.

وی افزود: ۶ قطعه از پروژه راه‌آهن بوشهر – شیراز پیمانکار نداشت که چهار قطعه آن تعیین تکلیف شده که ۲ قطعه آن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، ۲ قطعه به پیمانکار دیگر و ۲ قطعه در حال برگزاری مناقصه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر عنوان کرد: انتظار می‌رود طی ۲ ماه آینده تزریق ریالی از محل تهاتر نفت به پروژه راه‌آهن بوشهر – شیراز انجام و عملیات اجرایی پروژه با توجه به اینکه پیمانکاران آن مشخص شده‌اند شدت بیشتری بگیرد.

وی تاکید کرد: پروژه راه‌آهن بوشهر – شیراز برای تکمیل و بهره‌برداری به ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ورود پروژه اهرم – برازجان به کریدور بزرگراهی جنوب جنوب

به گفته پاپری زارعی پروژه اهرم – برازجان وارد کریدور بزرگراهی جنوب جنوب که از شلمچه تا بندر گواتر ادامه دارد، شده و در زمان حاضر ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر آن آماده زیر ترافیک رفتن است.

وی تاکید کرد: پروژه اهرم – برازجان در زمان حاضر فعال و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

پاپری زارعی یادآور شد: پروژه بزرگراهی بوشهر – دیر از سوی قرارگاه الهادی فعال است و در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شده که تفاهم‌نامه‌های آن در حال انجام است.

وی با تاکید بر رفع نقاط حادثه خیز پروژه بزرگراهی بوشهر – دیر گفت: در همین ارتباط ۸۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز در حوزه دلوار تخصیص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر افزود: افزون براین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور برای رفع نقاط حادثه خیز بردخون تا دیر مصوب شده است.

انقلابی در شمال استان بوشهر با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شمال

پاپری زارعی گفت: استقرار صنایع بزرگ در جنوب و مرکز استان موجب شده بود که شمال بوشهر به یک بازارچه محلی تبدیل شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که با استقرار و وارد چرخه شدن منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر امید می‌رود ضمن رونق اقتصادی انقلابی در حوزه اشتغال شمال استان ایجاد شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر اضافه کرد: مهمترین رویکرد دولت‌مردان دولت سیزدهم ایجاد زیرساخت‌های تولید است که تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی و مزارع پرورش آبزیان (ماهی و میگو) از جمله این اقدامات است.

یک برنامه توسعه زمان برای به سرانجام رسیدن پروژه‌های نیمه کاره استان بوشهر

پاپری‌زارعی در خصوص پروژه‌های نیمه کاره استان بوشهر گفت: اگر بخواهیم پروژه‌های نیمه تمام این استان به سرانجام برسد به یک برنامه توسعه زمان و پنج برابر اعتبار امروز منابع اعتباری نیاز است.

وی یادآور شد: در همین ارتباط پروژه‌های نیمه کاره استان بوشهر دسته‌بندی و براساس پیشرفت فیزیکی در اولویت اجرا قرار دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در خصوص اعتبارات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: ۶ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان سرجمع اعتبار ۱۰۴ تفاهم نامه است که از این شمار ۳۴ تفاهم‌نامه انجام، ۱۶ تفاهم‌نامه در دست بررسی و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به سه هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تعهدات سازمان برنامه و بودجه در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر افزود: از این میزان اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۷۲ اعتبار ابلاغ تخصیص شده است.

پاپری‌زارعی ادامه داد: همچنین از سه هزار و ۵۴۴ میلیارد تومن تعهدات دستگاه‌های اجرایی و وزارت‌خانه‌ها نیز نزدیک به هزار میلیارد تومان معادل ۲۷ درصد ابلاغ تخصیص داشته است.

توجه به حوزه فرهنگی از اولویت‌های استان بوشهر

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با بیان اینکه فرهنگ حوزه مهمی است که باید با نگاه ویژه ای به آن نگریسته شود، گفت: بدیهی است کتابخانه‌ها یکی از زیرساخت‌های مهم این حوزه به شمار می‌روند که نقش مهمی در ارتقای دانش و فرهنگ جامعه ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: کتابخانه مرکزی یکی از مطالبه‌های به جای جامعه فرهنگی استان است که چند سال پیش زمینی برای ساخت آن در محدوده شهرک نیایش بوشهر مصوب و جانمایی شد اما به علت اینکه این پروژه مشمول زمان شده، زمین مذکور به طور مستند برای ساخت کتابخانه از سوی اداره کل راه و شهرسازی اختصاص نیافته است.

پاپری‌زارعی اضافه کرد: بنابراین اکنون ضروری است که زمین برای جانمایی این مرکز فرهنگی قطعی و سند آن ارائه شود، تا اعتبار فاز اول ساخت کتابخانه که شامل طراحی، نقشه کشی، کلنگ زنی و پی ریزی ساختمان است اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در سال گذشته از محل تملک دارایی‌های استان، برای بازسازی این بنا، ۷۰۰ میلیون تومان معین شد که از این رقم، ۵۰۰ میلیون تومان تأمین و به حساب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تزریق شد تا عملیات بازسازی آن هر چه سریع‌تر آغاز شود.

به گفته وی، امسال نیز اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل بازسازی این کتابخانه تاریخی مصوب شده که با پیشرفت کار، به این پروژه تزریق می‌شود.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی استان نظیر مجتمع فرهنگی هنری عسلویه گفت: این مجتمع یکی از پروژه های بزرگ فرهنگی استان است که با وجود پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، به علت اینکه در مراحل ساخت این پروژه ملی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شده و یکی از پروژه های مورد حمایت وزارت نفت بوده، نظارت دقیقی صورت نگرفته، ساختمان آن با مسائل فنی روبرو شده که ما با استخدام مشاور مقاوم سازی در پی برطرف این مسائل فنی و خطرساز هستیم.

پاپری‌زارعی افزود: با توجه به اعتبار خوبی که برای مقاوم‌سازی و تکمیل مجتمع فرهنگی هنری عسلویه امسال اختصاص یافته، پیش‌بینی می‌شود امسال این پروژه مهم که مشمول زمان هم شده، در مرکز انرژی ایران به بهره‌برداری برسد.

ایجاد پلاژ و پارک بانوان در شهرهای ساحلی و غیرساحلی استان بوشهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: با تعریف پروژه‌های عام المنفعه، زیرساختی و مورد نیاز برای مراکز شهرستان‌های استان با کمک اعتبارات ارزش افزوده شهرداری‌ها مکلف به احداث پلاژ بانوان در شهرهای ساحلی و دهکده گردشگری یا پارک بانوان در شهرهای غیرساحلی هستند.

پاپری اظهار کرد: امسال سهم استان از محل اعتبارات ارزش افزوده استان چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون در حدود یک هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها پرداخت شده است.