زنگ خطر افزایش سوانح رانندگی در بوشهر به صدا در آمد
زنگ خطر افزایش سوانح رانندگی در بوشهر به صدا در آمد

ندای استان:کاوه‌ئیان گفت: تعداد تصادف‌های خسارتی استان طی سه ماه نخست امسال ۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش ندای استان،رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: افزایش ۲۴ درصدی تصادف‌های جاده‌های درون و برون شهری در فصل بهار زنگ خطر افزایش سوانح رانندگی در این استان را به صدا درآورده است.

 بابک کاوه‌ئیان اظهار کرد: هرچند این زنگ خطر به گوش آحاد جامعه از مسوولان دستگاه‌های مسئول گرفته تا رانندگان و شهروندان رسیده، اما کاهش این آمار نیازمند اراده‌ای همگانی است.

وی افزود: در مقابل کاهش سه درصدی جان‌باختگان سوانح رانندگی در محورهای برون شهری استان بوشهر تعداد مجروحان ناشی از این حوادث ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

کاوه‌ئیان اظهار کرد: تعداد تصادف‌های خسارتی استان طی سه ماه نخست امسال ۲۶ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سالجاری ۶۸ فوتی و ۷۹۶ مجروح در سوانح رانندگی برون شهری استان بوشهر ثبت شده است.

سرعت غیرمجاز عامل اصلی سوانح جاده‌ای در استان بوشهر

به گفته کاوه‌ئیان میانگین سرعت بوشهری‌ها در رانندگی ۸۵کیلومتر و نزدیک به ۱۰ کیلومتر بالاتر از میانگین کشوری است که این عامل منجر شده تا سرعت غیرمجاز عامل اصلی و ریشه تمام سوانح جاده‌ای در استان بوشهر داشته باشد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان بوشهر تأکید کرد: با توجه به نقش بالای ۸۰ درصدی عامل انسانی در سوانح رانندگی، برای کاهش تلفات آحاد جامعه باید مواظب خود و دیگران باشیم و روحیه گذشت، مسئولیت‌پذیری و رعایت قوانین برای ایمن ماندن را در خود تقویت کرد.

کاوه‌ئیان افزود: در راستای ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای، اقداماتی شامل طرح‌های موتورسواران ایمن، ارتقای ایمنی رانندگان وانت بار و ادوات کشاورزی، اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها، اجرای طرح‌های کنترل و نظارت جاده‌ای و همچنین اقدامات سخت‌افزاری نظیر توسعه دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت و نظارت تصویری در کنار سایر اقدامات ایمن سازی و آشکارسازی در جاده‌ها از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر است.