۱۳ هزار کارت ملی سرگردان در بوشهر
۱۳ هزار کارت ملی سرگردان در بوشهر

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: تمام افرادی که پیامک صدور کارت برای آنان ارسال شده هر چه سریعتر برای دریافت کارتشان مراجعه کنند.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۷۷۶ هزار و ۸۷۴ کارت هوشمند ملی برای متقاضیان در این استان صادر شده است، افزود: به محض وصول کارت برای متقاضیان پیامک ارسال می‌شود که برای دریافت به دفتر پیشخوان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: مشخصات هویتی افرادی که کارت هوشمند ملی آنان صادر شده ولی برای دریافت مراجعه نکنند، غیرفعال می‌شود که این امر برایشان در زمان دریافت خدمات مشکل ایجاد خواهد کرد.

پاسالار ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور در راستای کاهش کارت‌های رسوب شده در ادارات و دفاترپیشخوان دولت و تسریع در خروج کارت‌های صادره، اقدام به غیرفعال کردن مشخصات صاحبان این کارت‌ها در سامانه استعلام ثبت احوال می‌کند.

وی یادآور شد: افرادی که کارتشان تا نیمه نخست سال ۱۴۰۱ صادر شده و برای تحویل کارت اقدام نکرده‌اند مشخصات آنان در سامانه استعلام ثبت احوال غیر فعال می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر گفت: ۱۳ هزار و ۷۱۲ کارت هوشمند ملی صادر ولی در دفاتر پیشخوان باقی مانده چون صاحبان آنها برای دریافت کارت مراجعه نکرده‌اند.

پاسالار اضافه کرد: با این اقدام افراد دیگر نمی‌توانند خدمات برخط دریافت کنند و برای دریافت خدمات از دستگاه های دولتی با مشکل روبرو می شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: تمام افرادی که پیامک صدور کارت برای آنان ارسال شده هر چه سریعتر برای دریافت کارتشان مراجعه کنند.

پاسالار در خصوص اعتبار کارت های هوشمند ملی، گفت: با توجه به اینکه صدور کارت‌های هوشمند ملی از سال ۱۳۹۳ آغاز و تاریخ اعتبار آن هفت سال در نظر گرفته شده بود، اکنون تاریخ انقضا و پایان اعتبار برخی از آنها فرا رسیده است.

وی با اعلام اینکه سازمان ثبت احوال کشور تصمیم به تمدید اعتبار کارت‌های مذکور گرفته است، افزود: اعتبار کارت های هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آنها تا پایان ۱۴۰۳و قبل از آن بوده است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید می‌شود.