بوشهر استان برتر کشور در جذب تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال
بوشهر استان برتر کشور در جذب تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال

ندای استان:معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر با جذب ۴۲ درصد از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به عنوان استان برتر معرفی شد.

به گزارش ندای استان،علی باستین صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاکنون استان پیشتاز در کشور هستیم و پرداخت هر چه بیشتر این تسهیلات در فرصت باقی مانده در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در جلسه هماهنگی جذب تسهیلات قرض الحسنه اشتغال قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کشور استان بوشهر با جذب ۴۲ درصد از اعتبارات تخصیصی به عنوان استان برتر معرفی شد و این در حالی است که میانگین کشور ۲۶ درصد است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه این عملکرد در پی راهبری مؤثر استاندار و با ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی مؤثر دستگاه‌های اجرایی، سیستم بانکی و فرمانداران به وجود آمده است اظهار امیدواری کرد تا پایان تیر ماه به عنوان آخرین فرصت پرداخت این تسهیلات نیز تلاش‌های مسئولین ذیربط ادامه خواهد یافت.

باستین با اشاره به عدم همکاری برخی از بانک‌های خصوصی در عملیاتی کردن این تکلیف قانونی، خواستار پیگیری این موضوع از سوی دستگاه‌های ذیربط شد.

وی افزود: تاکنون ۶۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب جز ۲ بند ب و ۶۸۴ میلیارد تومان در قالب جز ۱ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به متقاضیان استان بوشهر پرداخت شده است.