تسهیلات تبصره ۱۸ در بوشهر پاسخگوی درخواست‌ها نیست
تسهیلات تبصره ۱۸ در بوشهر پاسخگوی درخواست‌ها نیست

ندای استان:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: سهم استان بوشهر از تسهیلات تبصره ۱۸ پاسخگوی حجم بالای درخواست‌ها نیست.

به گزارش ندای استان،علی باستین ظهر دوشنبه در نشست کارگروه ملی تسهیلات تبصره ۱۸ با تاکید بر تسریع در طرح‌های اشتغال‌زایی، اظهار داشت: تعدد سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی و نبود یک سامانه واحد و یکپارچه برای مدیریت تسهیلات تبصره ۱۸ یکی از مشکلات اساسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: این مهم، در حال حاضر سرعت کار را کند کرده و باید سریع‌تر وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به راه‌اندازی این سامانه یکپارچه اقدام کند.

باستین در این راستا پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ از راهکارهای مهم در ایجاد و تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی است و استان بوشهر در این مسیر اهتمام خاصی دارد.

سهم ۲۱۰۰ میلیارد تومانی استان بوشهر

وی از اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ در کشور برای طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت از تولید خبر داد و تصریح کرد: از این میزان تسهیلات، سهم استان بوشهر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

باستین از آغاز طرح‌های اشتغال‌زایی در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه متقاضیان زیادی برای دریافت تسهیلات از سال گذشته، داریم و امسال نیز طرح‌های جدیدی شروع شده‌اند، این میزان تسهیلات به هیچ وجه جوابگو نیست و انتظار داریم اعتبارات تسهیلاتی افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصولات مزیتی و تشکیل خوشه‌های کسب و کار در استان‌ها از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

  • منبع خبر : مهر