حکم قاضی در استان بوشهر؛رنگ کردن کتابخانه به جای زندان
حکم قاضی در استان بوشهر؛رنگ کردن کتابخانه به جای زندان

ندای استان:این ۲ متهم از محکومین شکار و صید بدون مجوز حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده هستند.

به گزارش ندای استان،حیدر راهب ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر ترویج فرهنگ کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر قانون مجازات اسلامی و بهره‌مندی نهاد کتابخانه‌ها از جایگزینی احکام فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد مردم و رفع نیازهای کتابخانه‌های عمومی مورد توجه ویژه قرار دارد و در این زمینه تفاهم‌نامه بین دستگاه قضا با نهاد کتابخانه‌های عمومی منعقد شده است.

راهب تصریح کرد: آیین‌نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مبنی بر صدور احکام فرهنگی جایگزین حبس در اولویت برنامه دستگاه قضا قرار گرفته است.

وی با اشاره به صدور احکام فرهنگی به عنوان حکم جایگزین حبس خاطرنشان کرد: در این راستا قاضی شعبه اول دادگاه عمومی بخش شبانکاره استان بوشهر در اقدامی قابل تحسین در یکی از آرای خود به جای صدور حکم حبس برای ۲ متهم پرونده، این افراد را مکلف به اهدا ۲ جلد کتاب به کتابخانه عمومی شبانکاره و رنگ‌آمیزی بخش کودک این کتابخانه به مدت ۸۰ ساعت کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اضافه کرد: این ۲ متهم از محکومین شکار و صید بدون مجوز حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده هستند.

  • منبع خبر : تسنیم