کاهش۸۵درصدی آبرسانی با تانکر در استان
کاهش۸۵درصدی آبرسانی با تانکر در استان

ندای استان:عالی گفت: پروژه‌های اضطراری پیشگیری از بحران مصوب وزارت نیرو برای تابستان ۱۴۰۲ بصورت صددرصد وارد مدار بهره برداری شدند.

به گزارش ندای استان،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: بهره برداری از آب‌ شیرین‌کن ها و بهسازی شبکه خط انتقال باعث شده تا میزان تقاضا برای آبرسانی سیار با تانکر در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

ابوالحسن عالی اظهار کرد: شمار تماس‌های ناشی از بی آبی و افت فشار در سامانه ملی آنلاین سی.آر.ام نیز کاهش ۵۱ درصدی در استان بوشهر داشته است.

وی بیان کرد: از سال گذشته اقدام‌های خوبی برای کاهش قطعی و کم آبی در استان بوشهر انجام شده است که نتیجه آن بهبود وضعیت آبرسانی به هم استانی‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: شهرستان‌های پیشتاز در کاهش افت فشار و بی آبی شهرستان بوشهر با ۷۶ درصد کاهش و دشتستان با ۷۲ درصد کاهش هستند.

عالی یادآور شد: پروژه‌های اضطراری پیشگیری از بحران مصوب وزارت نیرو برای تابستان ۱۴۰۲ بصورت صددرصد وارد مدار بهره برداری شدند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب، گفت: امسال از ۲۶ خردادماه تا یک تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی نام گذاری شده که برنامه‌های هر کدام از دوزهای این هفته با شعارهای مشخصی اجرا می‌شود.

عالی ادامه داد: مصاحبه‌ با رسانه‌های دیداری و شنیداری، تولید محتوا در فضای مجازی با رویکرد ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و آموزش شهروندی از جمله برنامه‌های شرکت آبفا استان بوشهر در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: امسال شعار هفته صرفه جویی “ایران، تغییر اقلیم و مسئولیت پذیری” است که برنامه‌های روز نخست این هفته با شعار ” آب،ارزش های دینی و ملی و خانواده” برگزار می‌شود.

عالی ادامه داد: “نام خانواده، فرهنگ و مدیریت” “آب، رسانه و افکار عمومی” و “پساب، صنعت و محیط زیست” ، “آب، اقتصاد و بهره‌وری” و “آب، عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی” ، ” آب ، آموزش شهروندی و مسئولیت پذیری ” شعارهای هفته صرفه جویی است که متناسب با آن‌ها برنامه اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: با همکاری، مشارکت و مصرف بهینه آب توسط شهروندان بدون تردید می‌توان تابستان امسال را با کمترین مشکلات ممکن پشت سرگذاشت.