نرخ آب‌بها در استان هیچ افزایشی نداشته است
نرخ آب‌بها در استان هیچ افزایشی نداشته است

ندای استان:عالی گفت:الگوی مصرف در استان بوشهر به‌دلیل گرمسیری بودن بالاتر از استان‌های سردسیر دیده شده است. هرچندکه الگوی مصرف تابستانی و زمستانی تفاوتی با یکدیگر ندارد.

به گزارش ندای استان،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با اشاره به این‌که ممکن است اندک‌شماری از مشترکان پرمصرف، قبض‌هایی با مبلغ بیشتری دریافت کرده باشند، گفت: بر پایه ابلاغ وزارت نیرو، امسال نه‌تن‌ها هیچ افزایشی در نرخ آب‌بها نداشته‌ایم، بلکه میزان آب‌بها نسبت به پارسال کمتر شده و اگر مشترکی خوش‌مصرف باشد آب‌بهای کمتری پرداخت خواهد کرد.
ابوالحسن عالی افزود: سال ۱۴۰۱ هر مشترک برای مصرف سه مترمکعب آب مبلغ ۲۷۹ تومان پرداخت می‌کرد و این در حالی است که امسال برای مصرف سه مترمکعب آب بر پایه الگوی مصرف تنها ۱۵۱ تومان پرداخت می‌کند که نشان از کاهش پرداخت البته به شرط رعایت الگوی مصرف دارد.
او اضافه کرد: از مصرف صفر لیتر تا شش لیتر، کاهش آب‌بها اعمال می‌شود، از شش متر تا ۱۵ متر که محدوده الگوی مصرف آب در استان بوشهر است هیچ تغییر نرخی اعمال نشده و عادی محاسبه می‌شود؛ ولی مشترکانی که از ۵ تا ۳۵ درصد بالاتر از الگو آب مصرف می‌کنند با هدف اصلاح الگوی مصرف، جریمه می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان این‌که تا ۹۰ درصد مشترکان در الگوی مصرف مصوب وزارت نیرو برای استان و یا اندکی بیش از آن، آب مصرف می‌کنند، گفت: این مصوبه بر اساس قانون بودجه از آغاز فروردین در قبض‌های مشترکان اعمال شده است؛ البته باید این را هم گفت که الگوی مصرف در استان بوشهر به‌دلیل گرمسیری بودن بالاتر از استان‌های سردسیر دیده شده است. هرچندکه الگوی مصرف تابستانی و زمستانی تفاوتی با یکدیگر ندارد.